همشهری آنلاین: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد، هدف قرار دادن کودکان در ضحیان جنایتی دیگر از سوی آمریکا و همپیمانانش است.

انصارالله: آمریکا مسئول همه جنایات علیه یمنی‌ها است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، ساکنان استان صعده یمن صبح امروز (دوشنبه) اجساد شهدای کشتار پنج‌شنبه گذشته جنگنده‌های ائتلاف در شهر ضحیان در این استان که ۱۳۱ شهید و زخمی از جمله ۹۶ کودک برجای گذاشت را تشییع کردند.

در این مراسم صدها هزار تن از شهروندان یمنی از شهرهای مختلف استان صعده و نیز از استان صنعاء، پایتخت این کشور و دیگر استان‌های آن شرکت کردند، آنها در این مراسم پرچم‌های یمن و تصاویر شهدا و نیز پلاکاردهایی با محتوای درخواست آزادی و تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی در دست داشتند.

در صف مقدم این تشییع‌کنندگان، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، تعدادی از وزرا، اعضای پارلمان، فرماندهان نظامی و امنیتی، مسئولانی از دولت یمن و شخصیت‌های اجتماعی شرکت داشتند.

مراسم تشییع پیکر شهدای کشتار ضحیان با سر دادن شعارهایی در محکومیت این جنایت و درخواست برای انتقام‌گیری از عاملان آن آغاز شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم نماز میت را در بزرگترین خیابان شهر صعده برگزار کردند.

آمریکا مسئول همه جنایات علیه یمنی‌ها

پدر یکی از این شهدا در این مراسم خطاب به دشمن گفت: به متجاوزان ستمگر می‌گوییم، به خدا قسم شما هرگز عزم و اراده ما را ضعیف نخواهید کرد و خون فرزندان ما به یاری خداوند شما را نابود خواهد کرد.

محمدعلی الحوثی نیز پس از اقامه نماز در جمع شرکت‌کنندگان سلام عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن را به آنها رساند و تاکید کرد: آمریکا به گمان اینکه یک همپیمان استراتژیک یعنی عربستان را دارد که به کشور ما حمله می‌کند، مردم یمن را به قتل می‌رساند.

الحوثی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی کسانی که در این جنایت با مردم یمن همدردی کردند، اظهار داشت: مردم در اینجا کشتار یمنی‌ها توسط آمریکا را محکوم می‌کنند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت خارجه آمریکا که گفته بودند، عربستان حق دارد تمامی مخالفان خود را از سر راه بردارد، تاکید کرد، کشتار کودکان در ضحیان جنایت آمریکا و همپیمانانش است.

این رهبر انصارالله با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن کودکان در ضحیان جنایت جدید آمریکا و همپیمانانش است، گفت: اگر دستور انجام چنین حمله‌ای از سوی وزارت خارجه آمریکا صادر نشده بود، عربستان و افسران آمریکایی در اتاق‌های فرماندهی دست به چنین کشتاری نمی‌زدند.

وی افزود: کشتار شنیعی که در حق کودکان یمنی انجام شد، تکرار جنایاتی بود که آمریکایی‌ها در ژاپن و دیگر کشورها مرتکب شدند، این جنایت ثابت می‌کند که دشمن به قوانین احترام نمی‌گذارند و آنها تنها "تروریست‌هایی جنایتکار" هستند.

وی افزود: آنها ده‌ها سال پس از کشتار ژاپن مرتکب این جنایت در حق کودکان شدند و کودکان این شهدا متجاوزان را رسوا کردند.

این رهبر ارشد انصارالله در ادامه آمریکا را مسئول این جنایت و تمامی جنایاتی دانست که در حق یمنی‌ها انجام می‌شوند و تاکید کرد: نیروهای دشمن به قوانین احترام نمی‌گذارند.

وی در پایان به یگان موشکی که به شبحی تبدیل شده که دشمنان را می‌ترساند، تبریک گفت و تاکید کرد: نیروی زمینی، دریایی و هوایی یمن به عملیات خود علیه دشمن ادامه خواهند داد.

پس از سخنرانی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، اجساد شهدای ضحیان به وسیله نزدیک به ۵۰ دستگاه خودرو تشییع شده و در زادگاهشان در این شهر به خاک سپرده شدند.

آمریکا مسئول همه جنایات علیه یمنی‌ها

در این مراسم خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف جهان و شبکه‌های تلویزیونی و نیز تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی داخل یمن و شبکه‌ةای عربی حضور داشته و مراسم را به صورت مستقیم پوشش دادند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی روز پنج‌شنبه نهم اوت یک اتوبوس حامل کودکان را که در پایان دوره تابستانی در بازار شهر ضحیان در حرکت بود، هدف قراردادند. در این حمله ۵۱ تن شهید شدند که ۴۰ تن از آنها کودک بودند، همچنین این حمله ۷۹ زخمی از جمله ۵۶ کودک بر جای گذاشت.

کد خبر 413547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha