همشهری آنلاین: نتایج پژوهش مرکز تحقیقاتی پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۷، نشان داد: از هر ۱۰ جوان، هفت نفر یعنی حدود ۶۸ درصد در سراسر جهان از زندگی خود راضی هستند.

نرخ شادی و بیکاری جوانان در کشورهای مختلف

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین عامل برای شادی جوانان، سلامت جسم و روح آنها بوده که ارزشمندترین دارایی است و بعد از آن ایمان و تعهد آنها نسبت به دین بود.

از دیگر عوامل مهمی که در شادی جوانان نقش دارند شامل موارد ذیل است:

داشتن روابط خوب با دوستان و خانواده و پول.

البته این اولویت‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

جمعیت زنان جوان شاد، 56 درصد و مردان جوان شاد، 62 درصد در جهان است.

  • شادترین جوانان جهان

بر اساس نظرسنجی که انجام شد، شادترین جوانان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند که اندونزی با 90 درصد به عنوان شادترین، نیجریه با 78 درصد در جایگاه دوم و هند با 72 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

جوانان در کشورهای توسعه یافته، معمولا کمتر شاد هستند که عبارت است از: فرانسه (57 درصد)، انگلیس (57 درصد) استرالیا (56 درصد) و ژاپن (28 درصد).

  • کدام کشورها بیشترین تعداد جوانان بیکار را دارند؟

بیکاری یک چالش رو به رشد در سراسر جهان است، اما هنوز یک بحران کامل نیست، با این حال، زمانی که این بحران فرا برسد، احتمال دارد که در میان جوانان شهری فوران کند.

عوامل ایجادکننده بیکاری در هر شهری متفاوت است.

آمارهای مربوط به بیکاری جوانان در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا حاکی از آن است که متوسط تعداد افراد زیر 25 سال بیکار در آوریل سال جاری 15.3 درصد بوده است.

همچنین نرخ بیکاری در کشور یونان، 45.4 درصد در ماه فوریه، 34.4 درصد در اسپانیا در ماه آوریل و در ایتالیا 33.1 درصد در ماه فوریه بوده است.

پایین‌ترین نرخ بیکاری جوانان هم در کشور آلمان به میزان 6 درصد و بعد از آن مالت با 6.8 درصد و هلند با 6.9 درصد است.

برای فرار از بیکاری، در بسیاری از نقاط جهان، جوانان باید از خانواده خود دور شده و در جای دیگری به دنبال کار باشند و این دوری از خانواده به نوبه خود منجر به بروز مشکلات دیگری برای جوانان خواهد شد که می‌تواند به جامعه آسیب برساند.

در بررسی‌های انجام شده در سال 2017، جوان‌ترین کشورهای جهان به ترتیب عبارتند از: نیجریه با متوسط سن 15.1 سال، اوگاندا 15.5، مالزی 16، مالاوی 16.3، زامبیا 16.7، سودان جنوبی 16.8، موزامبیک 16.9 و چاد 17.2.

از میان ۲۲۹ کشور بررسی شده که به ترتیب از جوان‌ترین به پیرترین کشورهای جهان مرتب شده‌اند ایران با میانگین سنی 29.4، در رتبه ۱۰۸ قرار گرفته است.

روز جهاني جوانان بهانه‌ای است تا سرمایه‌گذاری شود برای جوانان که دسترسی آسان به آموزش و شغل مناسب داشته باشند و بتوانند توانایی‌های خود را ارائه دهند.

  • برخی کشورها به جوانان خدمات رایگان ارائه می‌دهند

مسئولان اروپایی امکانات بسیاری را برای جوانان مهیا کرده‌اند. از جمله این امکانات شامل: سهیه سفر رایگان برای 18 ساله‌هاست. این امتیاز از سال 2018 اعمال شده است.

این مورد، برای ارتباط و تبادل فرهنگی جوانان با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

داشتن کارت جوانان برای افراد 18 تا 26 سال، برای دریافت تخفیف‌های ویژه وسایل عمومی در سراسر اروپا از دیگر تمهیدات برای جوانان است.

در برخی کشورها، جوانان می‌توانند به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید و همچنین بلیط قطار را با تخفیف دریافت کنند.

کد خبر 413529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha