همشهری آنلاین: ایران میزبان بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در جهان در سال ۲۰۲۰ شد که بر همین اساس این رقابت‌ها، مرداد ماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

ربات‌

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم، دکتر سروش صادق‌نژاد در نشست سالیانه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک (فیرا) با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در توسعه فعالیت‌های رباتیک و هوش مصنوعی طی چند سال گذشته در کشور گفت: امسال توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در زمان برگزاری مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ در کشور تایوان حضور داشته باشیم.

وی افزود: با ارائه پیشنهادی از سوی کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کشور ایران با توجه به سابقه حضور موفق گروه‌های مختلف ایرانی در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و با توجه به توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی آن در این حوزه، به عنوان میزبان رقابت‌های بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۲۰ برگزیده شد.

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) ادامه داد: این میزبانی افتخار بزرگی برای جامعه علمی کشور است که با حضور کشورهای عضو فدراسیون جهانی رباتیک فیرا از مناطق مختلف دنیا از جمله کانادا، ژاپن، انگلستان، آلمان، روسیه، ترکیه، چین، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، برزیل، مکزیک، تایوان، اندونزی و فیلیپین، ایران به عنوان میزبان این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰، همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تأسیس فدراسیون برگزیده شد تا در مرداد ماه ۱۳۹۹ میزبان این رقابت‌ها در جزیره کیش باشد.

دکتر صادق‌نژاد تصریح کرد: برگزاری این رقابت‌ها در ایران زمینه‌ساز ورود تیم‌های مطرح رباتیک دنیا به کشورمان و شکل‌گیری فعالیت‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر کشورها است.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه علم رباتیک و هوش مصنوعی در کشور، اظهار داشت: این علم روز در دنیا که بسیاری از صنایع را در برمی‌گیرد، علاوه بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 413470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha