دزد لوازم خودروهای پایتخت، زن ۳۰ ساله‌ای بود که با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

متهم

او بعد از سرقت با مالباختگان تماس می‌گرفت و به بهانه تحویل مدارکشان، از آنها مژدگانی دریافت می‌کرد.به گزارش همشهری، مدتی قبل شکایت‌هایی در اختیار مأموران کلانتری124 قلهک قرار گرفت که نشان می‌داد سارقی به‌خودروهایی که کنار خیابان پارک شده بودند، دستبرد زده و لوازم داخل آنها را سرقت کرده است.

مأموران برای پیدا‌کردن ردی از سارق وارد عمل شدند و در بررسی‌ دوربین‌های مداربسته ردپای زنی جوان را در سرقت‌ها به‌دست آوردند. تصاویر دوربین‌ها نشان می‌داد که زنی که سوار بر یک خودروی ریو بود و سگی همراه خود داشت، به‌سراغ خودروها رفته و پس از باز‌کردن در آنها دست به سرقت می‌زد.

با این سرنخ و انجام بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم سابقه‌دار است. خانه وی در منطقه دیباجی جنوبی شناسایی شد و مأموران موفق شدند او را در خانه‌اش دستگیر کنند. در بازرسی خانه وی ۷۰عدد عینک آفتابی، ۴۰برگ مدارک خودرو شامل بیمه‌نامه و کارت خودرو، ۲۵عدد عابر بانک و مقادیری طلا به ارزش تقریبی ۱۰میلیون تومان و دسته‌کلید‌های مختلف کشف شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که زن 30ساله مجرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و در بیمارستانی در شمال تهران کار می‌کند. او از مدتی قبل به‌صورت مجردی در منزلی که پدرش برای او تهیه کرده، زندگی می‌کرده است و از 5‌ماه قبل با خودروی ریوی خود در ساعات خلوت ظهر راهی خیابان‌ها شده و دست به سرقت می‌زد.

این زن اعتراف کرد برای اینکه کسی به او شک نکند در هنگام سرقت‌ها، سگش را همراه خود می‌برد. در بازجویی از وی مشخص شد که او علاوه بر سرقت لوازم خودرو، در سایت‌های خرید و فروش کالا نیز کلاهبرداری می‌کرد. شگرد او اینگونه بود که ابتدا آگهی کالایی را با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار در سایت منتشر کرده و پس از دریافت بیعانه از مشتریان، دیگر پاسخ آنها را نمی‌داد. او در برخی موارد لوازم مسروقه را از طریق همین سایت‌ها می‌فروخت.

سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: در یکی از سرقت‌ها زن جوان وقتی در خودروی سمندی را باز کرد با دیدن بیمه‌نامه ماشین متوجه شد که مالک، ماشین را مقابل آپارتمانش پارک کرده است. به همین دلیل با پیدا‌کردن کلید خانه‌اش که داخل خودرو جا گذاشته بود، وارد خانه شد و دست به سرقت کیفی زد که داخل آن مقدار زیادی دلار و یورو بود.

این زن تحصیلکرده شگرد دیگری هم برای پر‌کردن جیبش داشت. او پس از سرقت مدارک خودرو با مالک آن تماس می‌گرفت و می‌گفت مدارکشان را کنار خیابان پیدا کرده است. مالباختگان هم وقتی با زن جوان قرار می‌گذاشتند و ظاهر او را می‌دیدند، به وی شک نمی‌کردند و مبلغی به‌عنوان شیرینی به زن جوان پرداخت می‌کردند.

وی افزود: متهم که سابقه‌دار است و پیش از این به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو به زندان رفته بود، در تازه‌ترین بازجویی‌ها به ۳۵فقره سرقت اعتراف کرد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. ضمن اینکه با توجه به اعترافات سارق مشخص شد که او بیشتر سرقت‌ها را از خودروهایی انجام می‌داد که در آن باز بوده و رانندگان ‌هنگام خروج فراموش می‌کردند آن را قفل کنند.سرهنگ ظهیری از شهروندان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند تا نقشه سارقان فرصت‌طلب ناکام بماند. ‎

کد خبر 413381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha