شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اضافه شدن جایزه‌ای جدید تحت عنوان "بهترین فیلم از نگاه تماشاگران" در جوایز اسکار پیش رو با واکنش‌های منفی منتقدین همراه شده است.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از اعلام چند تغییر از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار که مهم‌ترین آن اضافه شدن شاخه‌ای جدید برای اعطای بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است، بیشتر منتقدین سینمایی به این تغییر واکنش منفی نشان دادند و آن را جایزه‌ای "درجه دو" معرفی کردند و با کنایه آن را "جایزه پلنگ سیاه" نامیدند. 

«کریستوفر تاپلی» روزنامه‌نگار ویژه جوایز سینمایی در نشریه ورایتی این تغییر را ناامیدکننده خواند و آن را به عنوان تبعیدگاهی برای برخی فیلم‌ها معرفی کرد و «آلیسون ویلمور» منتقد و نویسنده فرهنگی از نشریه «بازفیدنیوز» نیز گفت: اختصاص جایزه‌ای به فیلم‌ محبوب تماشاگران به صورت ناخودگاه این تلقی را ایجاد می کند که فیلم‌های غیرمحبوب تماشاگران نیز وجود دارند. 

آکادمی اسکار در سال‌های اخیر جایزه بهترین فیلم خود را به آثار هنری‌تر چون «مهتاب» و «شکل آب» داده است و فیلم‌های پرهزینه‌ای چون مجموعه «جنگ ستارگان» و همچنین آثار ابرقهرمانی چون «زنگ شگفت‌انگیز» کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. طرفداران فیلم «پلنگ سیاه» که امسال در سینماهای جهان اکران شد نیز معتقدند این فیلم در دوره آتی جوایز اسکار شایسته دریافت نامزدی بهترین فیلم است. 

هنوز جزئیات زیادی از چگونگی عملکرد شاخه جدید بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جوایز اسکار اعلام نشده است. از دیگر تغییرات اعلام شده در جوایز اسکار کاهش زمان این رویداد سینمایی به سه ساعت و همچنین اعطای برخی جوایز در فاصله پخش آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی است. 

جوایز اسکار ۲۰۱۸ که با مدت زمان تقریبی چهار ساعت به روی آنتن رفت در مجموع ۲۶.۵ میلیون مخاطب تلویزیونی در سراسر آمریکا داشت که کمترین مخاطب آن در طول تاریخ ۹۰ ساله این جوایز سینمایی بود. 

تغییرات جدید اعلام شده بزرگترین تغییرات در نظر گرفته شده از سال ۲۰۱۶ تاکنون است که بر اساس آن تصمیم گرفته شد در واکشن به منتقدین #اسکار_خیلی_سفید،  شمار تعداد اعضای زن و اقلیت‌های نژادی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به دوبرابر افزایش یابد. 

در سال ۲۰۰۹ نیز تعداد برای افزایش رقابت و جذابیت در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار، تعداد نامزدهای این شاخه از ۵ به ۱۰ افزایش یافت.

کد خبر 413337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha