همشهری آنلاین: حفاری غیرمجاز در منطقه‌ای دورافتاده و سخت گذر شهرستان قائمشهر در استان مازندران ۲ نفر را به کام مرگ کشاند و از سرنوشت چند نفر دیگر هم خبری در دست نیست.

 حفاری غیرمجاز در مازندران حفاران را بلعید

به گزارش ایرنا، این حادثه بر اساس اعلام منابع محلی بامداد امروز جمعه در منطقه ' ارطه ' قائمشهر رخ داد و تاکنون جسد 2 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شد.

شهردار ارطه صبح امروز به خبرنگار ایرنا گفت که حادثه در منطقه سخت گذر ' افراتخت ' و هنگامی رخ داد که قربانیان در حال حفاری غیرمجاز در عمق حدود 20 متری بودند .

حبیب الله قاسمی افزود: با تلاش نیروهای امدادی جسد 2 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده و تلاش برای بیرون کشیدن بقیه افراد ادامه دارد.

وی گفت که حادثه در نخستین دقایق بامداد جمعه رخ داد و به محض اطلاعات نیروهای آتش نشانی ، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی وارد عمل شدند.

قاسمی با بیان اینکه این افراد در عمق حدود 15 کیلومتر جنگل های افراتخت ارطه برای یافتن گنج در حال حفاری بودند ، افزود : ظاهرا نزدیک به 20 متر حفاری انجام داده بودند که نیروهای امدادی جسد 2 نفر را پس از چهار ساعت تلاش از عمق 20 متری بیرون کشیدند.

شهردار ارطه گفت که احتمالا یک تا 2 نفر دیگر همچنان در زیر آوار مدفونند که برای بیرون کشیدنشان از شهرداری قائمشهر استمداد طلبیده ایم .

سرپرست آتش نشانی شهرداری قائمشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت که نیروهای امدادی را صبح امروز به منطقه اعزام کرده است.

داود رستم پور افزود: پنج نیروی عملیاتی را به محل حفاری اعزام کرده ایم تا هر چه سریع تر افراد دیگری که در زیر آوار مانده اند را بیرون بکشیم.

حفاری غیرمجاز سال جاری در مازندران به طرز چشمگیری افزایش یافت به گونه ای که طبق آمار یگان حفاظت استان، تعداد دستگیری حفاران غیرمجاز در چهار ماهه سال جاری به 133 نفر رسید که دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .

همچنین در این مدت مامورین یگان حفاظت با گشت زنی در تپه ها و بناهای تاریخی استان 27 باند حفاران غیرمجاز را از بین بردند که تعداد آنها هم دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .
حفاری غیرمجاز اردیبهشت ماه امسال هم باعث مرگ یک نفر در سوادکوه شده بود.

در آن زمان هم 2 نفر از پنج نفر حفار هنگام حفر شبانه در منطقه جنگلی شاهکوه سوادکوه زیر آوار قرار گرفتند که یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر را نیروهای امدادی نجات دادند .

استان مازندران بیش از 2 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از 800 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 413214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha