جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: هنر مفهوم (Concept art) معمولا به آثار هنری در حال ساخت و برای الهام بخشیدن به توسعه محصولات رسانه‌ای استفاده می‌شود.

هنر مفهوم

"هنر مفهوم" را نباید با "هنر مفهومی" اشتباه گرفت. هنر مفهومی  Conceptual art گونه‌ای از هنرهای تجسمی است که در آن مفهوم یا ایدهٔ موجود در اثر، بر زیبایی‌شناسی معمول و مواد به‌کار رفته برای خلق آن اولویت دارد. در هنر مفهومی ایدهٔ با مفهوم مهم‌ترین جنبهٔ کار است.

هنر مفهوم یک شکل از تصویری است که برای انتقال ایده برای استفاده در فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی، انیمیشن، کتاب‌های کامیک و یا رسانه‌های دیگر قبل از قرار دادن آن در محصول نهایی استفاده می‌شود.

هنر مفهومی در حال حاضر استفاده کننده از تکنولوژی دیجیتالی  است. ویراستاران طراحی و هنرمندان گرافیک برای نقاشی دیجیتال به روز شده‌اند، همچنین سخت افزارهایی مانند تبلت های گرافیکی، امکان کارایی روش‌های کارآمدتری را پیش پای این هنرمندان می‌گذارند.

کسی که واژهٔ «هنر مفهومی» را مشهور یا ابداع کرده، شاید برای طراحی کمی مبهم است، اگر چه در منابع می‌تواند یافت شود که توسط دیزنی در سال ۱۹۳۰ این واژه استفاده شده‌است.

چند نمونه از هنر مفهوم | مربوط به کامیک‌بوک و بازی‌های ویدیویی

هنر مفهوم

هنر مفهوم

هنر مفهوم

هنر مفهوم

کد خبر 413207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha