همشهری آنلاین: ضوابط پذیرش دانشجو در ۲۲ پردیس خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد.

به گزارش مهر، بر اساس شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اعلام شده است، در ۲۲ پردیس علوم پزشکی دانشجو پذیرفته می‌شود.

شیوه پذیرش دانشجو به صورت متمرکز است و داوطلبان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شماره (۱) آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ باشند.

دارا بودن سلامت جسمانی و روانی برای تحصیل در رشته مورد علاقه بر مبنای جدول نقص عضو غیرمؤثر مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته از جمله شرایط عمومی پذیرش است.

بر اساس شرایط اختصاصی اعلام شده برای پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه‌های علوم پزشکی، داوطلبان باید قادر به پرداخت شهریه باشند.

میزان شهریه هر ساله توسط وزارت بهداشت، تعیین و طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه محل تحصیل اخذ خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان موظف به پرداخت هزینه‌های تسهیلاتی و رفاهی به طور جداگانه هستند.

محل تشکیل کلاس‌های دروس تئوری و علوم پایه در پردیس‌ها و یا هر مکانی است که دانشگاه صلاح بداند.

پذیرفته‌شدگان تابع تمامی مقررات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرکت در آزمون‌های جامع کشوری و کسب حدنصاب قبولی از آزمون‌های مذکور مانند سایر دانشجویان گروه پزشکی هستند.

هر گونه انتقال و میهمان شدن از پردیس‌های خودگردان به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی داخل کشور، ممنوع است.

نقل و انتقال و میهمان شدن از یک پردیس به پردیس دیگر در صورت موافقت پردیس مبدأ و مقصد، با رعایت سایر ضوابط مندرج در آیین‌نامه انتقال مربوط به پردیس‌های خودگردان، بلامانع است.

دانش‌آموختگان پردیس دانشگاه‌های علوم پزشکی ملزم به گذراندن لایحه طرح نیروی انسانی، مشابه سایر دانش‌آموختگان هستند.

در پایان دوره به دانش‌آموختگان مدرک تحصیلی مشابه دیگر دانشجویان همان دانشگاه‌ها، اعطا خواهد شد.

پذیرش دانشجو در دوره‌های پردیس خودگردان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت متمرکز انجام خواهد شد، لذا این رشته‌ها فاقد لیست افراد ذخیره (برای ثبت‌نام) هستند. در صورت عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در موعد مقرر، قبولی آنان لغو می‌شود.

شهریه‌های مصوب هیأت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دوره پردیس خودگردان در وبسایت دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه درج شده است.

در این دوره ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی شامل اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایران، بابل، بندرعباس، تبریز، تهران، جندی شاپور اهواز، زاهدان، زنجان، شهید بهشتی، شیراز، کاشان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مشهد، همدان و یزد دارای پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی هستند.

در این پردیس‌ها دانشجو باید شهریه بپردازد.

کد خبر 413128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha