همشهری آنلاین: علی دایی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در باره عدم گزارش‌دهی سلبریتی‌ها در خصوص پول‌هایی که برای زلزله‌زدگان کرمانشاه کردند، توضیحاتی ارائه کرد.

علی دایی

علي دايي در نشست خبري پيش از بازي تيم‌اش با ذوب‌آهن، نخست در باره وضعيت ساپيا و مسائل مرتبط با فوتبال توضيحاتي ارائه كرد و سپس در خصوص سخنان یکی از نمایندگان مجلس که عنوان کرده بود سلبریتی‌ها برای پول‌هایی که جمع کرده‌اند گزارشی ارائه نکرده‌اند، نكاتي را مطرح كرد كه ايسنا آن را منتشر كرده است.

علي داديي در اين خصوص گفت: خیلی وقت است که عادت به شعار دادن کرده‌ایم. تریبون دستمان است و فقط شعار می‌دهیم اما در عمل متاسفانه کاری نمی‌کنیم. قبلا هم شنیده بودم که یک نفر دیگر که ما از او شکایت خواهیم کرد این‌گونه حرف‌ها را زده بود. برای من فرقی نمی‌کند چه کسی است. من کارهای قضایی را پیگیری می‌کنم که آقایان باید جوابگو باشند. حرف‌هایی می‌زنند و از تریبونشان استفاده‌هایی می‌کنند. من نباید به این آقایان گزارش بدهم. این آقایان هستند که باید به ملت گزارش بدهند؛ ملتی که آن‌ها را انتخاب کرده‌اند. ما همه شرمنده ملتیم. ما ملت بزرگی داریم که صبر و تحمل زیادی دارد. خیلی سوالات از این آقا و امثال این آقا دارم که باید پاسخ بدهد. متاسفانه امثال این آقا از تریبون ملت سوءاستفاده‌های تبلیغاتی می‌کنند و در این وضعیت اقتصادی و معیشتی که جامعه درگیر آن است این آقا به جای این که درباره مشکلات مردم صحبت کند، درباره سلبریتی‌ها و ورزشکارانی که با حسن نیت جلو آمدند و خودشان را خرج کردند صحبت می‌کنند. من از قبل می‌دانستم که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و برخی افراد نمی‌توانند ببینند که ما این کارها را می‌کنیم. من از این آقا یک سوال دارم. آقای نماینده مجلس یا آقای ایکس! این همه مشکلاتی که برای ما در این راه به وجود آمده آیا یک بار شما پا پیش گذاشتید که کمکمان کنید؟ یک بار خودت یا عواملت با من تماس گرفتند که اگر مشکلی داریم حل کنید؟

دایی تصریح کرد: کسی که بخواهد کاری کند حرف نمی‌زند و شعار نمی‌دهد. ما یاد گرفتیم مرد عمل باشیم. یعنی تا شاهرگ‌مان هم پای عمل‌مان می‌ایستیم. متاسفانه خیلی‌ها شعار می‌دهند، تهمت می‌زنند، نشر اکاذیب می‌کنند. ایشان که این حرف‌ها را زده جزو این دسته افراد است که باید بیاید و نشان بدهد. این آقا که نماینده منطقه بوده را با من مقایسه کنید و ببینید من چه کارهایی کرده‌ام و او چه کارهایی کرده است. خیلی از آقایان لذت این که از جیب‌شان برای ملت خرج کنند را نچشیده‌اند. خیلی‌ها این لذت را در عمرشان نچشیده‌اند. متاسفانه فقط شعار می‌دهند و خیلی مسائل را به بیراهه می‌بریم. در این مملکت طی چند سال هزاران میلیارد خارج شده است و دزدی شده است. برده‌اند و خیلی‌ها اسم‌های این افراد را نمی‌دانند. من در جایی بودم که اسم فردی را بردند که من تا به حال اسمش را نشنیده‌ام اما گفتند مثلا چقدر از پول این مردم و بیت‌المال را برده است. این افراد را کسی نمی‌شناسد. کل پولی که تمام سلبریتی‌ها برای کمک به زلزله جمع کرده‌اند ۲۰ میلیارد تومان می‌شود؟ این همه پول بیت‌المال را دزدیدند و از این مملکت خارج کردند شما کجا بودید؟ کجا توانستید پشت تریبون‌تان داد بزنید؟ شما مسئولید و باید به وضع اقتصاد این مملکت و معیشتی مردم و کسانی که به شما رای دادند برسید.

او ادامه داد: نه کسی به من رای داده است و نه می‌خواهم کسی به من رای بدهد. من دلی با مردم کار می‌کنم. پول حلالی که درمی‌آورم را به سختی می‌توانم خرج کنم چه برسد به این که چشمداشتی به پول مردم داشته باشم. نهادهای نظارتی همه هستند و از روز اول، قوه قضاییه حساب‌های ما را بررسی می‌کرد که چقدر پول آمده و چقدر پول رفته است. بعد شما خیلی راحت می‌آیید و پشت تریبون داد می‌زنید؟ تا الان شما کجا بودید؟ به غیر از این که خیلی‌ها رفتند روی آوارها عکس گرفتند و در فضای مجازی منتشر کردند، آیا کار دیگری انجام دادند؟ در جام جهانی من به کرمانشاه رفتم. شاید باورتان نشود در روستایی که در آنجا کار می‌کنیم آوارهایی وجود دارد که هنوز روی وسایل مردم است که مثلا لباسشویی یک خانواده از زیر آوار هنوز درنیامده است و خیلی از خانه‌ها هنوز آواربرداری نشده است. شما باید بیایید و توضیح بدهید که برای زلزله زدگان چه کار کردید؟ از جیب خودت چقدر دادی؟ من مثل بقیه نیستم که ساکت بمانم و حرف نزنم و جواب شما را ندهم. درباره من و شما آیندگان نظر می‌دهند. آیندگان هستند که می‌گویند علی دایی که بوده و این آقایان که بوده‌اند. شما باید گزارش بدهید که در دولت قبلی که وزیر آموزش و پرورش بودید چه کار کردید نه من. من با عشقم با این مردم کار می‌کنم نه احتیاجی دارم به مردم دروغ بگویم نه کارم سیاست است.

دایی اضافه کرد: من حاضرم این آقا بیاید و مقابل هم بنشینیم و در مقابل همه صحبت کنیم و ببینیم این آقا چه کار کرده که وظیفه‌اش بوده و من چه کار کرده‌ام؟ ما روز شنبه همه از این آقا و از یک نفر دیگر که جزو سرداران سپاه است شکایت خواهم کرد و شکایتم به خاطر تهمت‌ها و نشر اکاذیب است. این آقا گفته هیچ گزارشی از سلبریتی‌ها منتشر نشده است. من فکر می‌کنم شما یا عینک‌تان را برنمی‌دارید یا عینک‌تان جلوی چشمان‌تان را بد گرفته که نمی‌دانید من فقط به مردم جواب می‌دهم و به هیچ احدی پاسخگو نیستم. اگر هر کسی دوست داشتم می‌رود در صفحه اینستاگرام من که چه کارهایی انجام دادم. برای روشن شدن ذهن شما و مردم این را می‌گویم. مشکلاتی داشتیم که حساب‌هایمان بسته شده و از طرف دیگر باید برای ساخت ساختمان مجوز ساخت می‌گرفتیم.

دایی در ادامه گفت: البته این را هم بگویم مال مردم در اختیار من بود و وجدانم اجازه نمی‌داد که سمبل‌کاری کنم و خودم را راحت کنم. به دنبال شرکت‌هایی بودم که بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند. شاید گران‌تر از بقیه برایمان تمام شد اما کار عمری برای مردم کردم. بهترین تکنولوژی روز دنیا را استفاده کردیم که مقاوم در برابر زلزله باشد. مثلا جایی را انتخاب کردیم که شرایط مناسبی داشته باشد. به خاطر همین کمی دیر شد و دیر خانه‌ها را تحویل دادیم. مشکلات ما از مسدود شدن حساب‌ها تا صدور مجوز ساخت وجود داشت. با مسئولی نبوده که من جلسه نگذاشته باشم. از وزیر مسکن و شهرسازی گرفته تا صحبت تلفنی با رییس بنیاد مسکن و همین طور استاندار و هر کس دیگر جلسه گذاشتم و صحبت کردم. همین جا از آقای بازوند استاندار کرمانشاه تشکر می‌کنم که به ما لطف کردند و کمک‌های زیادی انجام دادند. از بنیاد مسکن اردبیل تشکر می‌کنم که مصالحی که احتیاج داشتیم را به قیمت قبل از عید به ما دادند. در این راه البته بیش از ۱۰۰ نفر کمک کردند. افرادی که انبار رایگان در اختیار ما قرار دادند. این را هم بگویم که بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلر به کرمانشاه فرستادیم که همه مدارکش موجود است و در دادگاه ارائه خواهم کرد. منتظرم ببینم این آقایان چه جوابی دارند بدهند؟ از همه خواهش می‌کنم به جای این که شعار بدهند به مشکلات مردم برسند و زمانی که در اختیار دارند را از مشکلات مردم صحبت کنند و به دولت کمک کنند تا مردم ما آرامش و آسایش داشته باشند.

کد خبر 413121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha