همشهری آنلاین: نودمین یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی، پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش مهر، یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی در حالی پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه با ورود به ایستگاه نودم به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، که طی این سال‌ها همواره قرار بر اصلاح روند واریز این مبلغ بوده است.

با آغاز به کار دولت یازدهم و وعده متولیان جهت غربالگری یارانه‌بگیران، امیدها برای ساماندهی قانون هدفمندی قوت گرفت اما طی چهار سال اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداد و پرداخت یارانه نقدی به روال سابق ادامه یافت.

با شروع به کار دولت دوازدهم کارشناسان اقتصادی اظهار می‌کردند که با توجه به شرایط موجود، قطعا در این دوره شاهد مطلوب‌سازی صف یارانه‌بگیران خواهیم بود.

اما با گذشت یک سال از عمر دولت دوازدهم نیز همچنان روال پرداخت یارانه نقدی تغییری نکرده و حتی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به مصوبه مجلس و هیات دولت و ابلاغیه معاون اول مبنی بر حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستائیان و عشایر، طی توییتی اعلام کرد «حذف یارانه دهک‌های پردرآمد طی ۳ ماه امکان‌پذیر نیست. امنیت اقتصادی با سرکشی به حساب‌های بانکی مخدوش می‌شود.»

به گزارش مهر، با توجه به تغییر شرایط اقتصادی نسبت به چند سال گذشته و کاهش ارزش پایه پولی، دیگر ۴۵۵۰۰ تومان نمی‌تواند نقش چندانی در زندگی مردم داشته باشد، چه بسا که برای بسیاری از مشمولان نیز از همان ابتدا این مبلغ ناچیزی به حساب می‌آمد که این مساله نشان می‌دهد یارانه‌ها به صورت غیرهدفمند در حال توزیع بوده و مشخص نیست چگونه و چه زمانی قرار بر اجرای صحیح و منطقی قانون است.

از سویی دیگر به اذعان کارشناسان بهبود وضع رفاهی شهروندان نمی‌تواند تنها در واریز ماهانه مبلغ مشخصی خلاصه شود، بلکه متولیان امر باید با مطلوب‌سازی شرایط اقتصادی، امکانات رفاهی جامعه را بهبود ببخشند و با ساماندهی قانون هدفمندی، تنها افرادی را در صف یارانه قرار دهند که نیاز واقعی به دریافت کمک نقدی از سوی دولت دارند.

گفتنی است؛ طی حدود ۸ سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۹۴ هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

کد خبر 413094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha