همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: ترامپ اگر به برجام هم برگردد تضمینی برای پیمان‌شکنی آمریکا نیست و ایران بر اساس تجربه گذشته هیچ اعتمادی به مذاکره با دولت آمریکا ندارد.

سید محمود علوی وزیر اطلاعات

به گزارش ایسنا ،‌ حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و آیین تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات استان، افزود: اعتبار بین‌المللی آمریکا با خروج از برجام زیر سوال رفته و ترامپ قافیه را باخته است.

وی اظهار کرد: تسلیم کردن مردمی که سابقه چهل سال مقاومت در برابر جنگ، تحریم و تهدید را داشته‌ است زهی خیال باطل است و ترامپ امیدی به جواب گرفتن از ملت ایران را با رفتار زورگویانه، فریبکارانه و توام با تحکم نداشته باشد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ترامپ در راس دولتمردان آمریکایی با فشار و تشدید بازی‌های کودکانه و جنگ روانی به دنبال مایوس کردن مردم و ایجاد شکاف بین ملت و مسئولان نظام است، خاطرنشان کرد: ترامپ باید بداند که مردم مقاوم و همیشه بیدار ایران ساده نیستند که فریب نقشه‌های شوم و بازی‌های کودکانه دولتمردان آمریکایی را بخورند.

علوی تصریح کرد: ترامپ حتی اگر به برجام هم برگردد باید هزینه بدعهدی و پیمان‌شکنی دولت آمریکا را پس بدهد و مطمئن باشد که امکان مذاکره با عهدشکن در شان ملت بیدار ایران نیست.

وی ادامه داد: چگونه می‌شود به کسی که همچون آب خوردن به توافق چندجانبه بین‌المللی پشت پا می‌زند، اعتماد و با او مذاکره کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به مقاومت ملت سرافراز ایران در برابر تحریم‌ها و جنگ روانی چهل ساله دشمنان نظام و انقلاب، اضافه کرد: ملت ایران در برابر تهدیدها و توپ توخالی ترامپ به زانو در نخواهد آمد و دشمنان نظام اگر دست از پا خطا کنند پاسخ دندان‌شکن که در تاریخ ثبت خواهد شد از جمهوری اسلامی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که «ترامپ از یکسو پشت پا به توافقنامه چند جانبه برجام میزند و از سوی دیگر دم از مذاکره می زند چه عاقلی با یک پیمان شکن مذاکره می کند؟ چه تضمینی دارد که رئیس جمهور بعداز ترامپ پشت پا به توافق ترامپ نزند؟ » افزود: ترامپ با خروج از برجام تمام برگ‌های اعتبار خود را سوزاند و اگر به برجام هم بازگردد اعتبارش احیاء نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که «ترامپ قافیه مذاکره با ایران را باخته و نباید دل به فشار بر ملت ایران خوش کند چراکه ملت ایرلن وارثان شعب ابیطالبند و با فشار تسلیم نمی‌شوند» ادامه داد: ترامپ امید جواب گرفتن از ملت ایران با ادبیات زورگویانه و تحکم‌آمیز نداشته باشد؛ زیرا منطق ملت ایران در برابر زورگوئی و تحکم و تفرعن هیهات منا الذله است.

وزیر اطلاعات گفت: ترامپ خود این واقعیت را می‌داند و اعلام آمادگیش برای مذاکره نوعی جنگ روانی است که به ملت ایران القا کند که ما میخواهیم با مذاکره مشکلات شما را حل کنیم ولی نظام شما نمیپذیرد و باعث شکاف بین ملت ایران و نظام شود، غافل از این‌که ملت ایران خام این بازی‌های کودکانه نمی‌شود وترامپ چاره‌ای جز جبران خطای خود در خروج از برجام نخواهد داشت و بدون آن درخواست مذا کره توسط وی حتی امکان بررسی هم نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا ، علوی همچنین در نشست با منتفدین و معتمدین ایلات و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان ویژگی‌ها بخصوص حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های مردم لر زبان و عشایر غیور این خطه و حضور یکپارچه آنان در عرصه‌های حساس سیاسی پرداخت و افزود: تاریخ حماسه‌آفرینی‌ها، رشادت‌ها و ایثار رزمندگان این خطه قهرمان‌پرور را که نقش‌آفرینی‌هایشان بر هشت سال جنگ تحمیلی زبانزد بود را فراموش نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: خدمت کردن به ملتی با چنین ویژگی‌هایی افتخاری بس بزرگ برای مسئولان نظام است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: در این سفر مشکلات و مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی و برای پیگیری به مسئولین ارائه خواهم کرد.

در این مراسم چند نفر از عشایر اشعاری به زبان لری خواندند و همچنین حکم یکی از عشایر عضو صندوق بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان استان که بازنشسته شده بود از سوی وزیر اطلاعات اهدا شد.

کد خبر 413025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha