همشهری‌آنلاین: خطوط هوایی عربستان اعلام کرد، پروازهای ورودی و خروجی به تورنتو را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در روابط ریاض و اوتاوا، خطوط هوایی عربستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد، پروازهای این خطوط هوایی به مبدأ و مقصد تورنتو به حالت تعلیق درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه عربستان روز دوشنبه 15 مرداد از درخواست کانادا برای آزاد کردن فعالان مدنی بازداشت‌ شده در کشورش انتقاد کرد.

در همین حال، شبکه خبری العربیه گزارش داد که عربستان برنامه‌های تبادل دانشجویی با کانادا را متوقف کرده است. بر اساس این گزارش، دانشجویان سعودی دارای بورسیه مشغول به تحصیل در کانادا قرار است به کشورهای دیگر منتقل شوند.

ریاض به تازگی اعلام کرد، بعد از آن که اوتاوا خواستار آزادی فعالان حقوق مدنی در عربستان شده است، سعودی‌ها تجارت و سرمایه‌گذاری جدید در کانادا را به حال تعلیق در می‌آورند.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است، این کشور نسبت به خودداری از مداخله در مسائل داخلی سایر کشورها از جمله کانادا متعهد بوده و در عین حال مخالف هرگونه مداخله عوامل خارجی در امور داخلی عربستان است.

عربستان اعلام کرد: هر اقدام مضاعفی از سوی کانادا در راستای مداخله در امور داخلی عربستان به منزله اذعان به حق ما برای مداخله در امور داخلی کانادا خواهد بود.

دولت کانادا در نخستین واکنش‌ به اقدام عربستان درخصوص تعلیق روابط تجاری و سرمایه‌گذاری اعلام کرد که به دنبال رایزنی با ریاض است.

کد خبر 412967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha