همشهری آنلاین: هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز با نخستین نمایش جهانی «مصمم» در روز هشتم سپتامبر پس از مراسم اهدای جوایز به پایان می‌رسد.

جشنواره ونیز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، «مصمم» به كارگرداني نيك هَم در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونيز 2018 روي پرده مي‌رود و داستان آن برگرفته از ماجراهاي واقعي زندگي جان دي‌لورين، مهندس و مخترع آمريكايي و بنيانگذار و مالك شركت خودروسازي دي‌لورين است. فيلمنامه را كالين بيتمن نوشته كه دو سال پيش در درام «سفر» با فيلمساز 60 ساله ايرلندي همكاري كرده و فيلم در ونيز به نمايش درآمده بود.

داستان «مصمم» در دوران رونق اقتصادي كاليفرنيا در اوايل دهه 1980 مي‌گذرد و ماجراي دوستي دي‌لورين را با مردي به نام جيم هافمن روايت مي‌كند؛ مردي كه زماني خلافكار بوده و بعدها مشخص مي‌شود مامور و خبرچين پليس فدرال آمريكاست. در واقع هافمن ماموريت دارد دي‌لورين و شركت خودروسازي او را زمين بزند. لي پيس در نقش دي‌لورين، جيسن سوديكيس در نقش هافمن، جودي گرير و كوري استال بازيگران اصلي «مصمم» هستند.

هفتاد و پنجمين جشنواره فيلم ونيز هفتم شهريور با نخستين نمايش جهاني درام فضايي «نخستين انسان» ساخته ديمین شزل آغاز مي‌شود و 17 شهریور با معرفي برنده شير طلايي به پايان مي‌رسد. گی‌یرمو دل‌تورو، کارگردان مکزیکی برنده اسكار ریاست هیئت داوران بخش مسابقه این دوره را بر عهده دارد.

کد خبر 412960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha