همشهری‌آنلاین: جنبش مخفی ونزوئلا موسوم به سربازان فلانل یکشنبه ۱۴ مرداد مسئولیت حمله به نیکلاس مادورو را بر عهده گرفت.

 نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنرانی‌اش در کاراکاس توسط چندین پهپاد حامل مواد منفجره مورد حمله قرار گرفت.

به گفته وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا، مادورو و مقاماتی که در این سخنرانی حضور داشتند، آسیبی ندیده‌اند اما هفت تن از نیروهای محافظتی در این حمله مجروح شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک،گروه سربازان فلانل در توییتر خود نوشت: این عملیات از طریق به پرواز درآوردن دو پهپادی که در آنها ماده منفجره C4 کارگذاری شده بود به سمت تریبون سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا به اجرا درآمد،تک تیراندازهای گارد تشریفات این پهپادها را قبل از آن‌که به هدف برسند، هدف گرفتند. در حال حاضر آنها آسیب پذیر هستند و هدف عملی نشد اما عملی شدن آن نیاز به زمان دارد.

جنبش سربازان فلانل در سال 2014 تاسیس شده و با اسکار پرز، خلبان که در ماه ژوئن 2017 با هلی‌کوپتر به ساختمان‌های دولتی در شهر کاراکس حمله کرد،‌ مرتبط است.

ماه ژانویه گذشته گزارش شد که او به دست نیروهای امنیتی ونزوئلا کشته شده است.

از سوی دیگر، اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی امروز، یکشنبه حمله علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا را محکوم و ادعا کرد که آمریکا و متحدانش در پشت پرده این اقدام شکست‌ خورده برای قتل مادورو قرار دارند.

مورالس در توییتر خود نوشت: ما به شدت حمله بزدلانه اخیر علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو و کشور بولیواری را محکوم می‌کنیم. امپراتور (آمریکا) و نوکرانش پس از تلاش برای برکناری مادورو از راه‌های دموکراتیک، اقتصادی، سیاسی و نظامی، حالا جان او را تهدید کرده‌اند.

همچنین به دنبال اتهامی که مادورو به رئیس‌جمهور کلمبیا وارد کرد، وزیر امور خارجه کلمبیا دست داشتن سانتوس در این سوءقصد را رد کرد.

مادورو همچنین مدعی شده است: اولین نتایج تحقیقات نشان می‌دهند تعدادی از کسانی که برای انجام شدن این حمله پول پرداخت کرده‌اند در فلوریدای آمریکا ساکن هستند و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواست به دستگیری این عوامل کمک کند.

سه آتش‌نشان به آسوشیتدپرس بدون فاش کردن نامشان گفتند که انفجار درواقع ناشی از ترکیدن یک مخزن گاز در یک آپارتمان بوده است و دود این انفجار از پنجره یک ساختمان در محل این حادثه قابل مشاهده بود.

همچنین آنتونی دانکوئین، یک دستیار نظامی سابق دولت ونزوئلا نیز در مصاحبه‌ای این انفجار را ناشی از مخزن گاز دانسته و تاکید کرد که محل حضور رئیس‌جمهور ونزوئلا از قبل از سخنرانی او به عنوان یک منطقه پرواز ممنوع اعلام می‌شود و پهپادهایی که در نزدیکی تریبون سخنرانی او مشاهده شدند، توسط مقام‌های دولت ونزوئلا هدایت می‌شدند.

کد خبر 412720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha