همشهری آنلاین: فیس‌بوک و اینستاگرام ابزارهای جدیدی برای محدود کردن مدت‌زمانی که افراد صرف اپلیکیشن‌هایشان می‌کنند، ارائه می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی اعلام ارائه این ابزار در واکنش به این نگرانی است که استفاده مفرط از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند اثرات منفی بر سلامت روان داشته باشد.

کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند مدت‌زمانی که صرف مرور (scrolling) این رسانه‌های اجتماعی می‌کنند را وارسی کنند ، یک یادآور (reminder) را برای هنگام رسیدن  به پایان مدت‌زمان تعیین‌شده فعال کنند و اعلان‌ها (notifications) را برای مدت معینی خاموش کنند.

فیس‌بوک در یک پست در وبلاگش در دسامبر ۲۰۱۷ اثرات منفی صرف زمان بیش‌ازحد زیاد در استفاده از این پلتفرم را پذیرفت.

در این پست به بررسی‌های اشاره شده است که بر اساس آن‌ها مرور کردن غیرفعال و نه برقراری ارتباط فعال است که می‌تواند  به سلامت روانی آسیب بزند.

یک تجربه در دانشگاه میشیگان، دانشجویانی که برای ۱۰ دقیقه در روز صرفاً پست‌های فیس‌بو‌کشان مرور می‌کردند، نسبت به دانشجویانی که روی فیس‌بوک فعال‌تر بودند، در پایان روز خلق‌‌وخوی بدتری داشتند.

یک بررسی دیگر در دانشگاه‌های کالیفرنیا در سن‌دیه‌گو و دانشگاه ییل نشان داد افرادی که چهار برابر بیشتر روی پیوندها کلیک کرده بودند و یا دو برابر بیشتر پست‌ها را پسند (لایک) کرده بودند، وضع سلامت ذهنی بدتری را نسبت به میانگین گزارش کرده بودند.

کد خبر 412561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha