همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: انتخاب رشته بدون آزمون کنکور ۹۷ از روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش ايسنا، دکتر حسین توکلی با اعلام اين خبر گفت: تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت‌نام كرده ولی در جلسه آزمون غایب بوده‌اند و همچنین متقاضیانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام نكرده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در سال ۱۳۹۷ است، اقدام كنند.

وي با بيان اينكه اين فرصت بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب دهم شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی ايجاد شده است، افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته اين دسته از متقاضيان به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز و در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد پایان می‌يابد.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در ادامه گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به اين شيوه پذیرش، از روز یکشنبه ۱۴ مرداد بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار می‌گیرد.

توكلي ادامه داد: بنابراين کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مهلت تعيين شده به پایگاه اطلاع‌رسانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ 220 هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی اقدام كنند.

کد خبر 412555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha