همشهری آنلاین: دو کارشناس سازمان ملل متحد می‌گویند حملات کلامی دونالد ترامپ علیه رسانه‌ها خطر خشونت علیه روزنامه‌نگاران را افزایش داده است.

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از رویکرد ترامپ به رسانه ها

به گزارش بي بي سي، دیوید کی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی عقیده و ادیسون لانزا از اعضای کمیسیون آمریکایی حقوق بشر می گویند حملات دونالد ترامپ علیه رسانه ها آزادی مطبوعات را به خطر انداخته است.

دونالد ترامپ بارها از رسانه ها انتقاد کرده و آنها را "اخبار جعلی" و "دشمن مردم آمریکا" نامیده است.

آقای کی و آقای لانزا در بیانیه مشترکشان هشدار دادند که حملات ترامپ خطر حملات خشونت آمیز علیه روزنامه نگاران را افزایش می دهد.

پیش از این نیز ناشر روزنامه نیویورک تایمز از دونالد ترامپ خواسته بود از متهم کردن روزنامه نگاران به دشمنی با مردم پرهیز کند.

ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ که همزمان مشاور اوست، پنجشنبه تاکید کرد، رسانه ها دشمن مردم نیستند.

در پی این موضع گیری، ترامپ با انتشار یک توییت نوشت: "پاسخ منفی او کاملا درست است. رسانه های خبری جعلی که بخش عمده رسانه ها را تشکیل می دهند، دشمن مردم هستند."

همزمان، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

عدم پاسخگویی خانم سندرز به سوال خبرنگار سی ان ان که از او خواست درباره نام برده شدن از رسانه ها به عنوان دشمن مردم موضع گیری کند، منجر شد تا این خبرنگار جلسه پرسش و پاسخ کاخ سفید را ترک کند.

با این حال، ترامپ بار دیگر امروز در یک سخنرانی در پنسیلوانیا رسانه ها را منبع "اخبار جعلی خواند" که با هو کردن روزنامه نگاران حاضر در محل سخنرانی از سوی هواداران ترامپ همراه شد.

این رویکرد ترامپ با انتقاد دموکرات ها و بعضی از اعضای جمهوری خواه کنگره همراه شده است.

سناتور جمهوری خواه، جف فلیک رفتار آقای ترامپ را با جوزف استالین از رهبران پیشین شوروی مقایسه کرده است.

کد خبر 412538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha