چوپان ۲۲ ساله وقتی برای نجات گوسفندش قدم به شیب دره گذاشت، دچار حادثه شد و به اعماق دره سقوط کرد.

حوادث

آتش‌نشانان تبریز پس از 3ساعت عملیات نفسگیر موفق شدند او را از عمق 1200متری دره نجات دهند.به گزارش همشهری، بعدازظهر شنبه چوپان 22ساله تبریزی در حال چرای گوسفندانش در حاشیه دره ییلاق قانقانلی چیچکلی بود که ناگهان گوسفندی که جلوی گله در حرکت بود، از گله جدا و در شیب دره دچار حادثه شد.

گوسفند بازیگوش پس از چندین بار غلت‌زدن در شیب دره، کمی پایین‌تر متوقف شد اما دیگر نتوانست خود را به گله برساند. چوپان جوان با دیدن این صحنه برای نجات گوسفندش دست به‌کار شد. او آرام‌آرام از شیب دره پایین رفت تا خود را به گوسفند حادثه‌‌دیده برساند اما ناگهان پایش لغزید و به اعماق دره سقوط کرد. جوان چوپان در عمق 1200متری دره و درست در لبه پرتگاهی عمیق متوقف شد اما دست و پایش آسیب دیده بود و توانایی حرکت در آن شرایط را نداشت.

زمان به تندی می‌گذشت و کسی از سرنوشت جوان چوپان خبر نداشت. تا اینکه یکی از اهالی منطقه هنگام عبور از محل حادثه متوجه ماجرا شد و بقیه اهالی را باخبر کرد.

  • تلاش ناکام

خانواده جوان چوپان به همراه عده‌ای از اهالی برای نجات او راهی محل حادثه شدند. عمق دره بسیار زیاد بود و شیب محلی که پسر جوان در آنجا سقوط کرده بود بسیار تند. اهالی هر چه کردند موفق نشدند چندمتر بیشتر از دره پایین بروند و هر لحظه احتمال داشت که آنها نیز دچار حادثه شوند و جانشان به خطر بیفتد. این در حالی بود که با تاریک شدن هوا کاری از دست کسی برنمی‌آمد. در این شرایط بود که آنها ماجرا را به هلال‌احمر گزارش دادند و درخواست کمک کردند.

  • عملیات نفسگیر

ساعت 10صبح روز بعد(یکشنبه) بود که ماجرای این حادثه از طریق هلال‌احمر به آتش‌نشانی تبریز گزارش شد. به‌دنبال این تماس تیم نجات با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شد.آتشپاد داوود طالب‌نژاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز می‌گوید: بعد از حضور اکیپ امداد و نجات کوهستان در محل، مشخص شد که پسر جوان در جایی بسیار صعب‌العبور گرفتار شده و نمی‌تواند بالا یا پایین‌تر برود. به همین دلیل امدادگران با ایجاد کارگاهی در بالای کوه، عملیات نجات را شروع کردند.

شرایط سخت دره، باعث کندی عملیات شده بود با این حال تیم 6نفره نجات توانست با تجهیزات ویژه و پس از 3ساعت تلاش خود را به محل سقوط جوان 22ساله برساند. آنها برای رسیدن به این محل مسیری چند کیلومتری و صعب‌العبور را انتخاب کرده بودند و پس از آن با استفاده از طناب موفق شدند پسر جوان را از لبه پرتگاه بیرون کشیده و به بالای دره منتقل کنند.

این اما همه ماجرا نبود. چرا که پسر جوان نگران گوسفندش بود و آتش‌نشانان که با نگرانی او روبه‌رو شده بودند عملیات را ادامه دادند و توانستند گوسفند وی را نیز که در میانه دره گرفتار شده بود از مرگ نجات داده و به بالای دره منتقل کنند.

طالب‌نژاد افزود: این عملیات در حالی انجام شد که محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تبریز بود اما با توجه به خطری که جوان چوپان را تهدید می‌‌کرد، تیم نجات کوهستان راهی آنجا شد و توانست پسر جوان را از لبه پرتگاه نجات دهد و نزد خانواده‌اش که بالای دره نگران حال او بودند برساند.

کد خبر 412342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha