سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سال از وعده تولید تله‌تئاتر در شبکه چهار سیما، آن هم پس از وقفه‌ای شش ساله می‌گذرد، اما نه تنها تاکنون این وعده عملی نشده، بلکه پرونده تولید تله‌تئاتر به دلیل آنچه «مشکلات مالی» نامیده می‌شود، فعلا بسته شده است.

سریال

به گزارش ايسنا؛ شبکه چهار سیما از ساخت تله‌تئاتر و تله‌فیلم‌های جدید پس از وقفه‌ای طولانی‌ مدت خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای پاییز مجموعه‌های نمایشی جدیدی برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که با وجود گذشت یک سال از این وعده و بازپخش مکرر تله‌تئاترهای قدیمی، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و به دلیل «مشکلات مالی» از دستور کار شبکه خارج شده  است.

در همین راستا، حمید ابراهیمی ـ مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما ـ درباره علت تاخیر در تولید تله‌تئاترهای جدید و همچنین سرانجام متن‌هایی که پیشتر در راستای این وعده به نگارش درآمده بودند و قرار بود وارد مرحله تولید شوند، توضیح داد که هنوز هیچ بودجه‌ای برای تولید تله‌تئاترها تعیین نشده و برآوردها همان‌طور باقی مانده است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا تولید تله‌تئاترها که زمانی از اهداف اصلی شبکه چهار سیما عنوان شده بود، هم‌اکنون از رده خارج شده است؟، اظهار کرد: این سوال را باید از دوستانی پرسید که بودجه‌ها را تخصیص می‌دهند. به هر حال تولید تله‌تئاتر گران و پرهزینه است و نسبت به برنامه‌های روتین و ترکیبی نیاز به بودجه بیشتری دارد. بحث بودجه هم در مرکز هنرهای نمایشی سازمان یا همان سیما فیلم برآورد می‌شود و این مرکز باید بودجه قابل توجهی را برای تولید تله‌تئاتر کنار بگذارد  که فعلا اقدامی صورت نگرفته است.

ابراهیمی افزود: البته به شخصه این موضوع را درک می‌کنم؛ چراکه سازمان مشکلات مالی زیادی دارد و شاید در این شرایط جایی برای طرح تله‌تئاتر وجود نداشته باشد. امیدوارم این مسائل حل شود و تله‌تئار و کارهای نمایشی شبکه چهار سیما هم شروع شود. باید به این نکته توجه کرد که اولویت‌های ما تغییر نکرده است و فقط پولی وجود ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های جدید شبکه چهار اشاره کرد و گفت: برنامه «اتاق شیشه‌ای» با موضوع مسائل روانشناختی زوج‌ها را در دست تولید داریم. تقریبا ۵۰ درصد از تصویربرداری این برنامه به پایان رسیده است و بعد از مونتاژ، هم‌زمان به پخش می‌رسد. همچنین برنامه دیگری با عنوان «قصه شب» را در دست تولید داریم که در آن خلاصه رمان‌های بزرگ دنیا توسط بازیگران، کارگردان‌ها و هنرمندان دیگر کشورمان خوانده می‌شود. فرهاد آئیش، شیرین بینا، شهاب رضویان، نگین صدق‌گویا، همایون ارشادی و ... از جمله این افراد هستند. همچنین برای هر کدام از این رمان‌ها انیمیشنی نیز تولید می‌شود.

مدیر گروه فرهنگ و هنر شبکه چهار سیما درباره تاثیر تغییر مدیریت در برنامه‌های شبکه، خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی مدیر شبکه‌ای تغییر می‌کند تغییراتی را نیز ایجاد می‌کند. ولی اینکه جلوی برنامه‌ای گرفته یا اقدامی انجام شود که به ضرر شبکه باشد، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ به عنوان مثال هم‌اکنون برنامه «چشم شب روشن» متوقف شده است، ولی نه به خاطر تغییر مدیریت؛ چراکه حتی اگر مدیریت نیز عوض نمی‌شد قطعا این برنامه باز هم متوقف می‌شد تا با ساختاری جدید به آنتن بازگردد.

او درباره‌ی تغییرات برنامه «چشم شب روشن»، با بیان اینکه «طبیعتا این برنامه پس از ۵۰۰ قسمت نیاز به تغییر داشت»، گفت: آقای صلاح علاء به عنوان مجری در برنامه جدید نیز حضور خواهند داشت، ولی ترکیب مجریان دیگر برنامه با تغییراتی همراه خواهند بود. همچنین در ساختار و دکور نیز تغییراتی ایجاد شده است. امیدوارم فضصل جدید حداکثر تا دو تا سه ماه آینده راهی آنتن شود.

کد خبر 412309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha