همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز با پدیده بیکاران شیک مواجه هستیم؛ افراد بیکاری که حاضر به مهارت آموزی نیستند و از سوی خانواده تامین مالی می‌شوند.

ربیعی

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در آیین اختتامیه هجدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت با انتقاد از شیوه مدرن شدن جامعه گفت: "کج و بد" مدرن شدن سبب شد تا مفهوم استخدام با شغل تغییر کند و مهارت آموزی به حیطه فراموشی سپرده شود.

ربیعی افزود: این روزها استخدام و رسیدن به یک منصب، مفهوم خوشبختی محسوب می‌شود و دیگر کسی داشتن مهارت را مایه مباهات نمی‌داند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروی انسانی بی‌مهارت، نمی‌تواند ارزش افزوده خلق کند در حالی که امروز در تربیت نیروهای تکنسین (کاردان فنی تجربی) مشکل داریم.

وی با انتقاد از اینکه در گذشته توجهی به مهارت آموزی نشده است، افزود: "امروز در جامعه به وفور تئوریسین داریم و مردم در همه زمینه‌ها از ارز گرفته تا طلاق فلان هنرمند صاحب نظرند اما در حوزه تکنسین، کسی حرفی برای گفتن ندارد".

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته نتوانستیم سازمان فنی و حرفه‌ای را گسترش دهیم، تاکید کرد: اگر بخشی از تولید ناخالص داخلی را صرف تولید تکنسین نکنیم، نمی‌توانیم به رشد کافی برسیم.

ربیعی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در دوره ای که دشمنان روحیه ملی ما را هدف قرار داده‌اند، باید قدرت ملی را در کشور افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 23 میلیون نفر نیروی کار داریم که می‌توانند 55 میلیارد ساعت فعالیت داشته باشند؛ اگر بتوانیم انسان‌های دارای روحیه و دانش و مهارت مناسب داشته باشیم، شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف خواهیم بود.

ربیعی با اشاره به پرداخت وام اشتغال روستایی نیز گفت: با پدیده روستاییان بی‌مهارت مواجه شده‌ایم و به دنبال توزیع تسهیلات برای اشتغال در روستاها هستیم.

وی افزود: مهارت به معنای سواد انجام کار است و برای مهارت آموزی باید به سمت مردم برویم و منتظر نمانیم تا آنها برای مهارت آموزی به سمت ما بیایند.

کد خبر 412024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha