همشهری آنلاین: سامسونگ قصد دارد گروه گلکسی S۱۰ را در قالب سه گوشی با اندازه‌های ۵.۸، ۶.۱ و ۶.۴ اینچی به بازار بفرستد.

طزذ

بر اساس آخرین خبرها سامسونگ قصد دارد سه مدل تلفن هوشمند را در قالب خانواده گلکسی اس ۱۰ به بازار بفرستد.

بر اساس گزارشی که یکی از تحلیل‌گران شرکت TF International Securities ارائه کرده است، پرچمدار جدید این شرکت کره‌ای که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد بر خلاف مدل‌های قبل، خانواده‌ای با سه عضو متفاوت خواهد بود.

شرکت TF International Securities سال‌هاست با پیش‌بینی و تحلیل بازار محصولات فناوری، به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه راهکار و پیشنهاد ارائه می‌کند.

به اعتقاد تحلیل‌گر این شرکت، سامسونگ که هر سال در اواخر بهار اعضا جدید خانواده گلکسی S را معرفی می‌کند، در بهار آینده مشتریان خود را غافلگیر خواهد کرد.

بر اساس تحلیل مینگ چی کو، سه گوشی با اندازه‌های ۵.۸، ۶.۱ و ۶.۴ اینچی گروه جدید گلکسی اس ۱۰ را تشکیل خواهند داد.

علاوه بر اضافه شدن یک عضو جدید، همان‌طور که پیش‌تر در خبرها آمده بود به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد برای اولین بار از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش (FOD) در این گوشی‌ها استفاده کند.

جایگذاری این حسگر در مدل‌های قبل هربار اعتراض بخشی از مشتریان را به دنبال داشته است و به نظر می‌رسد بالاخره سامسونگ تصمیم به ادغام این حسگر در صفحه نمایش گرفته تا رضایت بخش بزرگی از مشتریان خود را جلب کند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده دو گوشی بزرگ‌تر خانواده گلکسی اس ۱۰ از این نوع حسگر بهره‌مند خواهند بود و مدل کوچک‌تر با یک حسگر فیزیکی در کنار بدنه‌ی گوشی عرضه می‌شود.

اعضای قبلی گروه گلکسی S یعنی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس هر دو به حسگر‌هایی در پشت گوشی مجهز بودند.

پس از ارائه‌ی آیفون X توسط اپل که در طراحی آن خبری از حسگر اثر انگشت نبود به نظر می‌رسد سامسونگ هم تصمیم گرفته این حسگر را (لااقل به صورت بخشی از بدنه و طراحی) از گوشی‌های گروه گلکسی S10 حذف کند.

بر اساس خبرها اپل قصد دارد مسیری که با تولید آیفون X آغاز کرده ادامه دهد و پیش‌بینی می‌شود هیچ‌کدام از سه مدل آیفونی که قرار است در پاییز سال جاری معرفی شوند دارای حسگر اثر انگشت نباشند.

تلاش اپل برای بهبود سیستم اسکن سه‌بعدی چهره‌ی کاربر احتمال تحقق این پیش‌بینی را بالا می‌برد.

به اعتقاد تحلیل‌گران از آن‌جایی که به احتمال زیاد اپل برنامه‌ای برای طراحی و ساخت سیستم اسکن اثر انگشت کاربر از طریق صفحه نمایش ندارد، سامسونگ به این قابلیت به چشم یک برگ برنده نگاه کرده و با وسعت زیادی به تبلیغ آن خواهد پرداخت.

انتظار می‌رود سامسونگ از این به بعد این سیستم را در مدل‌های رده‌بالای خود مانند گلکسی S و گلکسی A به کار برد. علاوه بر این دو گروه، گلکسی نوت ۱۰ هم شانس بالایی برای بهره‌گیری از این سیستم جدید خواهد داشت.

انتظار می‌رود این پرچمدار سامسونگ که قاعدتا در پاییز سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد علاوه بر این سیستم به حسگر سه‌بعدی چهره‌ی کاربر هم مجهز باشد.

اسکن اثر انگشت از طریق صفحه‌نمایش که به شیوه‌ی فراصوت صورت می‌گیرد، توسط شرکت‌های GIS و O-film برای سامسونگ ساخته شده است و بر پایه‌ی سیستم نرم‌افزاری طراحی شده توسط شرکت کوالکام کار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ بیش از چهل میلیون دستگاه از تلفن‌های گروه گلکسی اس ۱۰ را ظرف سال آینده در بازار جهانی به فروش برساند.

همچنین انتظار می‌رود بخش بزرگی از عدد پیش‌بینی شده شامل دو مدل بزرگ‌تر و البته گران‌تر این خانواده باشد. همچنین بر طبق انتظار شرکت تحلیلی TF International Securities، چهارده تا شانزده میلیون دستگاه گوشی گلکسی نوت ۱۰ هم طی سال آینده در بازارهای سراسر جهان خریداری خواهد شد.

 

کد خبر 411957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha