همشهری آنلاین: مسعود اوزیل، بازیکن ترک‌تبار تیم ملی آلمان از جدایی خود از این تیم به دلیل مسائل نژادپرستانه خبر داد.

Oezil

مسعود اوزیل، بازیکن ترک‌تبار آلمانی تیم آرسنال که سابقه سه سال بازی در تیم رئال مادرید را داشته و عضو ثابت تیم ملی آلمان می‌باشد، اعلام کرد از تیم ملی جدا شده است.

روزنامه های آلمانی علت این تصمیم اوزیل را انتقادهای شدیدی می خوانند که پس از عکس گرفتن وی در کنار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تركيه از سوی رسانه‌ها و محافل مختلف ورزشی و سیاسی متوجه او شد.

روزنامه بیلد آلمان می‌نویسد مسعود اوزیل این انتقادها را ناشی از افکار نژادپرستانه دانسته و مادامی که این احساس را دارد نمی‌تواند پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کند.

اوزیل در توضیح این تصمیم خود می‌گوید: ما هر وقت پیروز می‌شویم از من به عنوان ستاره بزرگ یاد می‌کنند، ولی وقتی با شکست مواجه می‌شویم مرا مهاجر می‌خوانند، این نشان‌دهندۀ مواضع و افکار نژادپرستانه می‌باشد، با این شرایط من دیگر نمی‌توانم پیراهن تیم ملی را بپوشم.

مسعود اوزیل که فرزند یک مادر ترک و یک پدر آلمانی می‌باشد، اخیرا به دلیل عکسی که طی مراسمی در لندن با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انداخته بود، در آلمان مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته بود. وی در این خصوص می‌گوید من کاری به شخصیت اردوغان ندارم، ولی وی یک رئیس جمهور است و احترام من به مقام وی است.

اوزیل که در آلمان به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده است، 92 بار پیراهن تیم ملی این کشور را به تن کرده و 23 گل نیز برای این تیم به ثمر رسانده است. کسب عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ در برزیل بزرگ‌ترین افتخار او به همراه تیم ملی فوتبال آلمان بود.

کد خبر 411939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha