همشهری آنلاین: فیلمی از یک گردشگر خارجی با زیر نویس فارسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او در این فیلم مدعی می‌شود در شهر مشهد پلیس از پول‌هایش دزدی کرده است. فیلمی که واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

کریستوفر

 

 

 

به گزارش چمدان فیلمی از یک گردشگر خارجی که در مشهد گرفتار سارقان شده طی روزهای گذشته به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است. این گردشگر که در شهر مشهد حضور دارد با عصبانیت عنوان می‌کند که پلیس او را نگه داشته و بخشی از پول‌هایش را سرقت کرده است. اعتراض و انتقاد تند او درباره سرقت باعث شده که برخی با زیرنویس کردن این فیلم و سوء استفاده از آن جو منفی برای گردشگری کشور به راه بیاندازند.

 

توضیحات این گردشگر از همان ابتدا نشان می‌دهد که او گرفتار کف‌زنی شده است. کف زنی شیوه مرسومی برای سرقت از گردشگران است. کسانی با جعل عنوان پلیس، گردشگران را در خیابان به تور می‌اندازند و با توجه به اینکه آنها زبان متوجه نمی‌شوند مدارک و کیف پول آنها را بازرسی می‌کنند و در این حین از آنها سرقت می‌کنند. با این وجود فیلمی که گردشگر پس از این حادثه از خود منتشر با تاکید بر شهر مشهد منتشر کرده بود حواشی بسیاری داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی: یک مورد سرقت را نمی‌توان به نا امن بودن مشهد مرتبط کرد. دستگاه انتظامی و پلیس همیشه پیگیر این پرونده‌هاست و در صورتی که به ما نیز گزارش شود آن را پیگیری خواهیم کرد
موضوع این سرقت به میراث فرهنگی استان گزارش نشده است

ابوالفضل مکرمی‌فر مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این فیلم را ندیده است به چمدان می‌گوید: هر گزارشی که از سرقت گردشگران به ما برسد آن را پیگیری خواهیم کرد.

او درباره سرقت از گردشگران در مشهد می گوید: یک مورد سرقت را نمی‌توان به نا امن بودن مشهد مرتبط کرد. دستگاه انتظامی و پلیس همیشه پیگیر این پرونده‌هاست و در صورتی که به ما نیز گزارش شود آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی درباره گزارش این سرقت خاص می‌گوید: این سرقت به ما گزارش نشده و فیلم این گردشگر را ندیده‌ام.

  • فیلم حاشیه‌ساز قدیمی بود!

پس از انتشار گسترده این فیلم در شبکه‌های مجازی و واکنش‌هایی که به همراه داشت، گردشگری که این فیلم را منتشر کرده بود درباره آن توضیحاتی ارائه داد. کریستوفر که این روزها برای بار دوم در ایران حضور دارد یک گردشگر اروپایی است که از چین به آلمان می‌رود. او در ویدئویی که به تازگی از خود منتشر کرده است، می‌گوید: ديروز متوجه انتشار ويدئویی در فضای مجازی از خودم شدم كه مربوط سال گذشته و حادثه‌ای در مشهد بوده است.

کریستوفر به توضیح ماجرا می‌پردازد و ادامه می‌دهد: دو مرد از ماشين پياده شدند و ادعا كردند كه پليس هستند. آنها به من كارت شناسايی نشان دادند اما من نمی‌توانستم فارسی بخوانم و به خاطر تجربه‌اي كه با پليس داشتم اطاعت كردم. من يك آلمانی هستم. من با آنها صحبت كردم و آنها از من سوال‌های زيادی پرسيدند. بعد آنها خواستند پول‌های مرا ببينند. من نشان دادم و آنها گرفتند و دزديدند.

او درباره ضبط آن ویدئو می‌گوید: من از اين اتفاق ناراحت بودم. هر روز يك ويدئو پست می‌كنم و درباره چيزهاي خوب و بد كه گاهی اتفاق می‌افتد صحبت می‌كنم. بعضي از افراد ويدئوهای مرا دانلود و اديت و دوباره آن را آپلود می‌كنند.

کریستوفر که دوباره در ایران است می‌گوید: بد و خوب اتفاق می‌افتد و اين جریان زندگی است. شما اينجاييد و بابت تمام قرمه سبزی‌ها ممنونم.

 

 

کد خبر 411932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha