همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به دیدگاه‌های مختلف درخصوص نظر رهبر معظم انقلاب نسبت به لوایح چهارگانه مرتبط با همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نامه‌ای به ایشان ارسال شد تا تکلیف مجلس در این خصوص مشخص شود.

مجلس

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری خانه ملت، حسن نوروزی درباره بررسی مجدد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار سالیانه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تصویب قوانین داخلی تاکید کردند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی لایحه پالرمو به دلیل ایرادهای شورای نگهبان به کمیسیون قضایی مجلس بازگشته است و از این رو کارشناسان وزارت امور خارجه و شورای نگهبان به کمیسیون دعوت شدند تا این ایرادها رفع شود.

نوروزی اظهار داشت: در جریان بررسی مجدد، دو نظریه در رابطه با لایحه پالرمو مطرح شد؛ نخست بیانات رهبر معظم انقلاب و دیدگاه ایشان درباره معاهدات بین‌المللی بود ضمن آنکه گفته شده رئیس ‌جمهوری از طرف سران سه قوه به رهبر انقلاب نامه نوشتند و ایشان دستور ورود مجلس به رسیدگی لوایح چهارگانه را داده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این کمیسیون برای بررسی موضوع و شفافیت نص صریح رهبری در این زمینه، نامه‌ای به دفتر ایشان ارسال کرده است تا تکلیف مجلس در این زمینه تعیین شود.

 

کد خبر 411903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha