همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تدوین و تصویب اساسنامه سازمان صداوسیما را در نظارت بهتر بر این سازمان موثر دانست و گفت: اکنون روند بررسی آن در کمیسیون فرهنگی به کُندی در حال انجام است.

کمیسیون فرهنگی مجلس

پروانه سلحشوری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: امیدوارم بتوانیم با تدوین اساسنامه صداوسیما در جهت ساماندهی، نظم بخشی و نظارت بهتر بر کار این رسانه پیش رویم.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح در مجلس دهم تصویب شود تا صداوسیما نیز دارای قانون مدونی باشد.

سلحشوری تاکید کرد: این رسانه باید دارای اساسنامه باشد زیرا سال‌ها بدون قانون اداره شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی بیش از دو سال در زمینه تدوین طرح اساسنامه صداوسیما کار کرده است. سلحشوری ادامه داد: اکنون این اساسنامه تا ماده 5 در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شده اما روند بررسی آن به کُندی پیش می‌رود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این جلسه‌ها علاوه بر صداوسیما، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور دارند و نقطه نظرات آنها دریافت می شود زیرا حوزه کاری آنها با یکدیگر تداخل دارد و مرتبط است.

بررسی اساسنامه را سیاسی می‌کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: متاسفانه بررسی اساسنامه بسیار سیاسی پیش می رود و به نظر می‌رسد برخی به جای کار کارشناسی، سیاسی کاری می کنند و این مساله، به تصویب قانونی که به نفع همگان باشد، آسیب می‌زند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قانون، فارغ از سیاست و برای نفع همگانی است، تصریح کرد: قانون برای آن است که بتوان شرایط را ساماندهی کرد و به نظم درآورد، اما در کمیسیون فرهنگی به حدی بر سر تعاریف کوچک اساسنامه صداوسیما بحث و مجادله می‌شود که روند بررسی آن را بسیار کَند شده است.

کد خبر 411869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha