همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مواردی که استفاده از سلاح آخرین راهکار محیط بانان باشد، پرداخت دیه حذف شده است.

محیط بانان در شرایط خاص از پرداخت دیه معاف شدند

به گزارش مهر، سرهنگ جمشید محبت خانی ظهر سه‌شنبه در همایش روز ملی محیط بان که به منظور تجلیل از محیط بانان برگزیده کشور در هتل پارس مشهد برگزار شد اظهار کرد: برای بیمه تکمیلی محیط بانان، در مواردی که استفاده از سلاح آخرین راهکار باشد نیازی به پرداخت دیه نخواهد بود.

وی افزود: پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که در حوزه محیط بانی با ۵۷ مشکل اساسی روبه رو هستیم. به منظور حل این مشکلات طی برگزار ۹ جلسه، این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و بسیاری از آن‌ها حل و برای باقی آن‌ها مصوباتی تعیین شد که امیدواریم تا پایان سال شاهد گشایشی در حوزه کاری محیط بانان باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: همچنین ۵۵۰ موتورسیکلت که قرار است تا سه ماهه آینده از سوی وزارت دفاع به محیط بانان تحویل داده شود می‌تواند توان محیط بانان را تا حد زیادی افزایش دهد. تخصیص بودجه مستقل به یگان حفاظت سازمان محیط زیست به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و در سال آینده یگان حفاظت نیز بودجه مستقل خواهد داشت.

وی ادامه داد: به منظور تامین سرباز در یگان حفاظت قرار بر تحویل ۱۴۰ سرباز بود که ماه گذشته ۱۷ نفر از این تعداد را ناجا در اختیار ما قرار داد اما با توجه به کمبودهایی که داشتیم این تعداد را به ۵۰۰ نفر افزایش دادیم. 

کد خبر 411734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha