همشهری آنلاین: پنجاه و ششمین جشنواره فیلم نیویورک با نمایش درام تاریخی «محبوب» به کارگردانی یورگوس لانتیموس آغاز می‌شود.

فیلم محبوب

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فيلم‌پالس، از آنجا كه احتمال حضور اين فيلم در جشنواره‌هايي چون ونيز و تلورايد هم مي‌رود، نيويورك نخستين نمايش جهاني آن نخواهد بود. با اين حال، نمايش فيلم تازه خالق آثار تحسين‌شده «كشتن گوزن مقدس»، «خرچنگ» و «دندان نيش» مي‌تواند برگ برنده مديران جشنواره نيويورك باشد. لانتيموس 45 ساله فيلمساز محبوب جشنواره كن است و چند جايزه از بخش‌هاي مختلف آن برده است.

داستان «محبوب» در دوران حكمراني ملكه آن در بريتانيا مي‌گذرد و درباره رقابت چرچيل، دوشس مارلبرو و خدمتكارش ابيگيل هيل براي به دست آوردن دل ملكه است. ريچل ويتس، اما استون و اوليويا كولمن بازيگران نقش‌هاي اصلي فيلم هستند و گفته مي‌شود هنرنمايي آنها به گونه‌اي است كه از همين امروز نامزد درخشش در فصل جوايز سينمايي خواهند بود. به ويژه اينكه ويتس و استون از بازيگران محبوب آكادمي اسكار به شمار مي‌روند.

كنت جونز، مدير جشنواره نيويورك و رئيس هيات انتخاب آثار ويژگي‌هاي «محبوب» را برشمرده و آن را اثري درخشان از فيلمساز يوناني دانسته كه مي‌تواند چشم‌ها را در يكي از مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي منطقه آمريكاي شمالي خيره كند. فيلم روز 28 سپتامبر در آليس تولي هال نيويورك روي پرده مي‌رود و تاريخ دقيق اكران جهاني آن 23 نوامبر است. هر چند احتمال حضور «محبوب» در بخش اصلي يا يكي از بخش‌هاي مهم ونيز هم مي‌رود.

شايد مهم‌ترين فيلم جشنواره امسال نيويورك «رم» آلفونسو كوارون باشد كه درست در روزهاي مياني و اوج جشنواره به نمايش درمي‌آيد. هر چند هنوز فيلم افتتاحيه معرفي نشده اما انتظار مي‌رود يك نام مهم آغازكننده اين رويداد معتبر باشد. جشنواره نيويورك سال گذشته با «اهتزاز آخرين پرچم» ريچارد لينكليتر آغاز به كار كرد كه چندان مورد توجه قرار نگرفت. «بندباز» رابرت زمكيس هم افتتاحيه سال 2015 بود كه در گيشه و فصل جوايز به شدت شكست خورد.

با اين حال، افتتاحيه جشنواره نيويورك در سال‌هاي اخير سكوي پرتاب چند فيلم هم بوده است؛ از جمله مستند «سيزدهمين» آوا دوورني، «دختر رفته» ديويد فينچر و «زندگي پي» آنگ لي كه همگي نامزد دريافت جايزه اسكار در بخش‌هاي مختلف شدند.

کد خبر 411595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha