دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: «آسمانخراش» که در دو هفته اول اکران در آمریکای شمالی ۴۶ میلیون دلار فروخته، با ۴۸ میلیون دلار درآمد در سه روز صدرنشین جدول اکران چین شد.

فیلم آسمانخراش

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، تازه‌ترين فيلم دواين جانسن ملقب به راك كه در گيشه آمريكا شروعي نوميدكننده داشت، به لطف فروش بسيار خوب در چين مجموع درآمد جهاني خود را به رقم 180 ميليون دلار رساند. «آسمانخراش» اين هفته به لطف 120 هزار نمايش روزانه در شلوغ‌ترين كشور دنيا 48 ميليون دلار در سه روز فروخت و 50 درصد گيشه هفتگي سينماي چين را به خود اختصاص داد.

اين آمار و ارقام براي اكشن ماجراجويانه «آسمانخراش» به كارگرداني راوسن مارشال تربر در شرايطي به دست آمد كه فروش آن در آمريكا و كانادا پس از 10 روز تازه به مرز 46 ميليون دلار رسيده است. دو فيلم پيشين راك در بازار چين هم عملكردي نسبتا مناسب داشتند؛ «رمپيج» با افتتاحيه 55 ميليون دلاري در نهايت با 156 ميليون دلار به كار خود پايان داد و «جومانجي: به جنگل خوش آمديد» هم در چين 80 ميليون دلاري (39 ميليون دلار در سه روز اول) شد.

پرفروش‌ترين فيلم دو هفته گذشته سينماي چين درام اجتماعي «مردن براي زنده ماندن» بود كه اين هفته با 27 ميليون دلار در رده دوم ايستاد. مجموع فروش پديده شبكه‌هاي اجتماعي چين پس از 18 روز از مرز 425 ميليون دلار گذشته است. «مرد پنهان» هم با 11 ميليون دلار فروش هفتگي در رده سوم قرار گرفت و مجموع درآمد آن از گيشه سينماها پس از 10 روز به 80 ميليون دلار رسيده است.

نكته جالب و عجيب درباره سينماي چين قرار گرفتن پنج فيلم انيميشن در رده‌هاي چهارم تا هشتم جدول فروش هفتگي است. هر چند فروش آنها به پاي سه فيلم اول نمي‌رسد. «سيرك جادويي» با چهار ميليون دلار بهترين عملكرد را ميان انيميشن‌ها داشته و فروش ديگر فيلم‌ها از 500 هزار تا يك ميليون دلار بوده است.

کد خبر 411515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha