همشهری آنلاین: درخشش تیم ملی فوتبال انگلستان در جام جهانی و گرمای شدید هوا دو عامل اصلی کاهش تعداد تماشاگران سینمای بریتانیا در ماه ژوئن بود.

هشت یار اوشن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، با وجود اكران فيلم‌هاي پرستاره و پرهزينه «دنياي ژوراسيك: سقوط پادشاهي» و «هشت يار اوشن»، سينماهاي بريتانيا از اول ژوئن تا 12 ژوييه در مجموع 103 ميليون دلار درآمد داشتند كه در مقايسه با درآمد 128 ميليون پوندي مدت مشابه سال گذشته 19 درصد كم شده است. كارشناسان دلايل اين كاهش 25 ميليون پوندي را بهترين عملكرد تيم ملي انگلستان در جام‌جهاني فوتبال پس از 28 سال و البته گرماي كم‌سابقه هوا مي‌دانند.

فيل كلپ، از مديران ارشد انجمن سينماداران بريتانيا معتقد است كاهش فروش تابستاني در سال‌هايي كه رويدادهاي مهم ورزشي برگزار مي‌شود اتفاقي قابل پيش‌بيني است اما آنچه در تابستان امسال بر گيشه گذشته، بسيار بدتر از انتظار بود. او مي‌گويد: «در تابستان‌هايي كه جام‌جهاني و بازي‌هاي المپيك برگزار مي‌شود، فروش سينماها افت مي‌كند اما آنچه امسال رخ داد، همزمان شدن درخشش تيم ملي فوتبال و گرماي هوا بود كه شرايط را بغرنج كرد.»

در جريان جام‌جهاني، فقط يك فيلم هاليوودي يعني «هشت يار اوشن» در بريتانيا روي پرده رفت و «سقوط پادشاهي» يك هفته پيش از آغاز مهم‌ترين رويداد فوتبالي دنيا به نمايش عمومي درآمده بود. با اين حال، درآمد گيشه سينماهاي بريتانيا در سال منتهي به 12 ژوييه در مقايسه با مدت مشابه سال پيش از آن تنها چهار درصد افت كرد. تابستان گذشته «موميايي» تام كروز و «بيگانه: كاوننت» در اين كشور روي پرده رفته بودند.

كارشناسان سينما اميدوارند اين كاهش مقطعي در ادامه سال با اكران فيلم‌هاي مهم به نوعي جبران شود. آن هم در سالي كه نه خبري از جيمز باند روي پرده خواهد بود نه قرار است خبري از عضو تازه خانواده «جنگ‌هاي ستاره‌اي» در سينماها باشد. تا روزهاي پايان هفتمين ماه 2018، «انتقام‌جويان: جنگ ابدي» پرفروش‌ترين فيلم سال لقب گرفته و بعيد است انيميشن «اينكرديبل‌ها 2» و موزيكال «ماما ميا 2» هم به جايگاه آن خدشه وارد كنند.

کد خبر 411503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha