همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهمترین دلیل راه اندازی مجتمع ‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در مراکز استان‌ها را افزایش کیفیت و تنوع خدمات به ایثارگران دانست و گفت: تشکیل هیات ‌امنا، هیات‌ مدیره و اساسنامه برای این موسسه مانع از عملکرد سلیقه‌ای و بی‌برنامگی در بخش‌‌های مختلف می‌شود.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیاد شهید، حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در مجمع عمومی سالیانه موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار ضمن تبریک ایام دهه کرامت، به تاریخچه فعالیت‌ های این موسسه اشاره کرد و افزود: این موسسه از سال ‌ها پیش مشغول به فعالیت بوده است ولی در دوره جدید مقرر شد تمام بخش‌ های این موسسه به‌ صورت منسجم فعال شوند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید اظهار داشت: یکی از اهداف بنیاد شهید حضور ایثارگران در بیرون از منازل و ایجاد روحیه نشاط در آنان بود که در این مسیر موفقیت ‌هایی به دست آمده است. پس از شکل‌ گیری هیات‌ مدیره و تدوین اساسنامه فعالیت‌ های خوبی در این موسسه انجام شده است و مجموعه هیات‌ مدیره و مدیرعامل عملکرد قابل قبولی داشته ‌اند و زحمات آنان قابل ‌تقدیر است و این مسیر باید بهتر و منسجم ‌تر ادامه یابد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم فعالیت هماهنگ مجتمع‌ های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در استان‌ ها تصریح کرد: هدف اصلی ما در این مراکز کسب رضایت ایثارگران است و برای دستیابی به این هدف لازم است اداره، نگهداری و مراقبت از این مجتمع ‌ها به‌ خوبی انجام شود. همچنین مدیران عامل این مجتمع‌ ها در سطح استان‌ ها باید با مدیران کل بنیاد شهید استان در تعامل باشند. از نکات مهم و ضروری دیگر در نگهداری این مجتمع ‌ها، رعایت اصول و شئون اسلامی و اخلاقی است.

رئیس هیات ‌امنای موسسه ایثار اضافه کرد: مجتمع ‌های ایثار در استان‌ ها باید در زمینه فعالیت‌ های فرهنگی با معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در استان‌ ها در تعامل و هماهنگی باشند. برنامه‌ های این مجتمع‌ ها باید طبق اساسنامه و سیاست ‌های ابلاغی از سوی بنیاد شهید اجرایی و از اجرای سیاست ‌های متفاوت پرهیز شود.

رئیس بنیاد شهید با تاکید بر اهمیت شفاف ‌سازی در اجرای تمام امور مجتمع ‌های ایثار اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در کل مجموعه مدنظر باشد، موضوع چابک سازی نیروی انسانی است. همچنین نظارت بر تمام زیرمجموعه‌ ها باید به‌ صورت مستمر صورت گیرد تا بهترین خدمات به ایثارگران که از بهترین افراد جامعه هستند، ارائه شود.

محمدرضا پورحاج رضایی مدیرعامل موسسه ایثار نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ های این موسسه در سال 1396 و برنامه‌ های پیش روی موسسه پرداخت.

مجمع عمومی سالیانه موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با حضور حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس هیات امنای، اعضای هیات امنا، اعضای هیات‌ مدیره، مدیرعامل و جمعی از مدیران استانی این موسسه، سرپرست اداره کل بررسی‌ های اقتصادی بنیاد شهید و نمایندگان موسسه حسابرسی مفید راهبر برگزار شد.

در این جلسه گزارش حسابرسی موسسه «مفید راهبر» از وضعیت موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با اظهارنظر «مطلوب» در خصوص وضعیت حسابرسی این سازمان قرائت شد.

تاکنون در 10 استان آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی و البرز، مراکز توانبخشی به بهره برداری رسیده و فعال است.

همچنین مراکز توانبخشی موسسه ایثار در استان های لرستان، سمنان و سیستان و بلوچستان تجهیز شده اما هنوز فعالیت آنها آغاز نشده است، در پنج استان نیز عملیات ساخت این مراکز به پایان رسیده اما هنوز تجهیز نشده است. در 6 استان مراکز توانبخشی در حال ساخت نیز این پروژه ها پیشرفت هایی دارد اما در چهار استان (زنجان، خراسان شمالی، خوزستان و گیلان) در حالت نیمه کاره قرار دارد و در استان تهران نیز پروژه عظیم مجتمع توانبخشی بقیه الله تهران آماده بهره برداری است.

کد خبر 411448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha