همشهری آنلاین: کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب» به قلم «دیوید استیونسون»، استاد تاریخ روابط بین‌الملل دانشگاه لندن منتشر شد.

۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب

 کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب» كه توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منشر شده‌است به بررسی چگونگی انتقال جنگ جهانی اول، ادامه آن و چگونگی شدت گرفتن آن می‌پردازد. و نویسنده با کمک گرفتن از تصاویر و نقشه‌ها و با آمیختن تاریخ سیاسی و نظامی کشورهای درگیر به مسائل مربوطه می‌پردازد. 

به گزارش مهر ، در مقدمه این کتاب آمده‌است: «زمستان ۱۹۱۷ از سخت‌ترین دوران‌های اروپا بود که به جنگ عمیقی در یک قاره منجر شد. با شروع ۱۹۱۷، جنگ جهانی اول بالا گرفت و جهان وارد یک هرج و مرج بی‌وقفه شد. ۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب به رخدادهای این سال در تاریخ، و پیامدهای جهانی متعاقب آن نگاهی انداخته است.»

این کتاب به زعم ناشر اولین مطالعه بین‌المللی در مورد اتفاقات سال ۱۹۱۷ است که نقطه عطفی در تاریخ جنگ جهانی اول و انقلاب در دنیای جدید بود.

دیوید استیونسون» مولف کتاب‌های تاریخ جنگ جهانی اول (انتشارات پنگوئن، ۲۰۰۴)، پشت به دیوار: پیروزی و دفاع در ۱۹۱۸ (انتشارات پنگوئن، ۲۰۱۱) و رقابت تسلیحانی در سیاست بین‌المللی از قرون ۱۹ تا ۲۱ (انتشارات او یو پی، ۲۰۱۶) است.

کد خبر 411415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha