همشهری آنلاین: تعداد فیلم‌هایی که با موضوع نجات بچه‌های فوتبالیست از غاری در تایلند تولید می‌شود به عدد عجیب و غریب شش رسیده است.

نجات جان بچه ها از غار تایلندی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، با توجه به علاقه جنون‌آميز شركت‌هاي فيلمسازي به ساختن شش فيلم داستاني و يك مستند بر اساس ماجراي واقعي نجات جان 12 نوجوان فوتباليست و مربي آنها از غاري آب‌گرفته در تايلند، دولت اين كشور آسيايي كميته‌اي را مامور هماهنگي و همكاري با اين پروژه‌هاي سينمايي كرد.

روزنامه تايلندي نيشن از قول ويرا راجپوچانتارات، وزير فرهنگ اين كشور نوشت: «تا امروز پنج شركت فيلمسازي بين‌المللي پيشنهادي خود را به وزارتخانه‌هاي بازرگاني و امور خارجه داده‌اند تا در صورت موافقت نهايي، كار خود را براي ساختن فيلم‌هاي داستاني و مستند از عمليات نجات آغاز كنند.» اين در حالي است كه روزنامه آمريكايي ورايتي اعلام كرده ششمين گروهي كه پروژه خود را كليد زده‌اند، مربوط به شركت تايلندي دي‌وارن پروداكشنز هستند.

كميته هماهنگي پروژه‌هاي سينمايي عمليات نجات زير نظر هيات فيلم تايلند كار مي‌كند و يكي از وظايف آن نظارت بر درست بودن روايت و اطمينان از وارد نيامدن آسيب‌هاي زيست‌محيطي به منطقه است. به اين ترتيب، گروه‌هاي توليد پروژه‌هاي سينمايي و مستند بايد قوانين تايلند را رعايت كنند و تصويري درست و دقيق از اين كشور آسيايي در فيلمنامه‌هاي خود نشان بدهند تا دولت تايلند از آنها حمايت كند.

هنوز جزئيات شش پروژه مربوط به نجات جان نوجوانان تايلندي از غار آب‌گرفته اعلام نشده اما پيش از اين خبر آغاز توليد فيلم سينمايي آمريكايي منتشر شده بود. از سوي ديگر، تايلندي‌ها قصد دارند روايت خودشان را از بچه‌هاي بي‌خبر از همه جا به تصوير بكشند. 12 نوجوان گيرافتاده در غار تصور مي‌كردند پس از خروج بايد بروند سراغ دوچرخه‌ها و با ركاب زدن به خانه برگردند. غافل از اينكه چشم تمام مردم دنيا نگران حال آنهاست.

کد خبر 411269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha