همشهری‌آنلاین: سردبیر راشاتودی از قول منابع مطلع اعلام کرد که دولت اکوادور قرار است در روزها یا هفته‌های آتی موسس وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس را به دولت انگلستان تحویل دهد.

 مارگاریتا سیمونیان، سردبیر شبکه خبری راشاتودی در توئیتی نوشت: منابع مطلع به من گفته‌اند که جولیان آسانژ، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس قرار است به دولت لندن تحویل داده شود.

این توئیت در حالی منتشر شده که گمانه‌زنی‌هایی درباره گفت‌وگوها میان دولت‌های کیتو و لندن درباره آینده آسانژ بار دیگر در رسانه‌های انگلیسی به وجود آمده است.

به گزارش ایسنا،اخیرا، روزنامه تایمز نوشت که دولت انگلیس در مذاکرات با مقام‌های اکوادور درباره خروج آسانژ از سفارت این کشور در لندن به بن‌بست خورده است.

سر آلن دانکن، رئیس امور اروپا و آمریکا در دولت انگلیس مسئول رسیدگی به این مشکل است.

منابع نزدیک به آسانژ نیز گفته‌اند که او از این مذاکرات اطلاعي ندارد اما بر این باور است که آمریکا برای این مساله به دولت اکوادور فشار زیادی وارد کرده و حتی تهدید کرده اگر او در سفارت بماند وام  صندوق بین‌المللی پول را برای این کشور آمریکای لاتین بلوکه می‌کند.

دولت آمریکا آسانژ را به دست‌داشتن در "جرایم تروریستی" متهم کرده و جف سشنز، دادستان کل آمریکا سال گذشته میلادی دستگیری او را اولویت دانست.

کد خبر 411259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha