همشهری آنلاین: نخستین فیلم مکزیکی‌زبان فیلمساز مکزیکی برنده اسکار در دو دهه اخیر در پنجاه و ششمن جشنواره فیلم نیویورک روی پرده می‌رود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيويورك‌تايمز، آلفونسو كوارون كه آخرين بار در 2001 «و مادر تو نيز» را به زبان مادري ساخته بود، پس از حدود 17 سال روي صندلي كارگرداني نشست و «رم» را براي نمايش آماده كرد؛ فيلمي كه انتظار مي‌رفت در جشنواره كن امسال رونمايي شود اما قرباني دعواي ميان مديران شبكه نتفليكس و مدير هنري كن شد و از حضور در معتبرترين رويداد سينمايي جهان در فرانسه بازماند.

كوارون 56 ساله كه پس از بردن جايزه اسكار بهترين كارگردان با «جاذبه» در 2013 پشت دوربين نرفته بود، سرانجام پروژه سياه و سفيد «رم» را بر اساس خاطره‌هاي دوران كودكي خود در سرزمين مادري كليد زد. فيلم داستان زندگي يك سال از يك خانواده طبقه متوسط دهه 1970 در مكزيكوسيتي را به تصوير مي‌كشد كه پرستار بچه‌ها و خدمتكار خانه آنها را دور هم جمع مي‌كند. نقش اصلي را در «رم» ياليتسا آپاريشيو ايفا كرده است.

پنجاه و ششمين جشنواره فيلم نيويورك 28 سپتامبر تا 14 اكتبر (شش تا 22 مهر 97) برگزار مي‌شود و «رم» روز پنج اكتبر روي پرده مي‌رود. از آنجا كه احتمال مي‌رود فيلم تازه كوارون يكي از آثار حاضر در جشنواره ونيز باشد، مي‌توان نيويورك را نخستين نمايش «رم» در منطقه آمريكاي شمالي دانست. ضمن اينكه نتفليكس هنوز تاريخ دقيق اكران عمومي آن را اعلام نكرده است.

«جاذبه» كوارون پس از موفقيت در ونيز حدود 723 ميليون دلار در اكران جهاني فروخت و در اسكار هم با بردن دو جايزه بهترين كارگردان و بهترين تدوين درخشيد. فيلمساز نامدار مكزيكي در مجموع هشت فيلم در كارنامه دارد كه «هري پاتر و زنداني آزكابان»، «فرزندان انسان» و «آرزوهاي بزرگ» از آن جمله‌اند.

کد خبر 411173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha