همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه به مقامات اتحادیه اروپا بر سر جریمه ۵ میلیارد دلاری گوگل اعتراض کرد.

trump google

 ترامپ در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا یک جریمه ۵ میلیارد دلاری بر یکی از بهترین شرکت‌های ما یعنی گوگل بسته است. آن‌ها واقعا دارند از آمریکا سوءاستفاده می‌کنند ولی اوضاع همین‌طور نخواهد ماند.»

روز چهارشنبه کمیسیون اروپا گوگل را به پرداخت جریمه ۴.۳۴ میلیارد یورویی محکوم کرده بود. این نهاد گوگل را متهم کرده است که با سوءاستفاده از محبوبیت سیستم عامل موبایل آندروید در اروپا، کاربران را به موتور جستجوی خود هدایت کرده و از این طریق مرتکب نقض قوانین رقابتی اروپا شده است.

کمیسیون اروپا بر سر موضوع مشابهی سال گذشته جریمه‌ای معادل نصف جریمه امسال را متوجه شرکت گوگل کرده بود. در آن زمان مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اروپا طی نشستی مطبوعاتی گفته بود این نهاد از سال ۲۰۰۸ و با انجام تحقیقات گسترده در سراسر اروپا به این نتیجه رسیده است کاربرانی که آنلاین خرید می‌کنند، تمایل بیشتری به کلیک کردن روی نتایج اول جستجوی مجازی خود دارند؛ در نتیجه بخش فروش اینترنتی گوگل، موسوم به گوگل شاپینگ محصولات خود را در صفحه اول جستجوها قرار می‌داده و به این ترتیب، شرکت گوگل از برتری خود نسبت به رقبا، سوءاستفاده می‌کرده است.

  • جنگ تجاری اروپا و آمریکا

اظهارات تازه رئیس‌جمهوری آمریکا تازه‌ترین پرده از از جنگ تجاری با اروپا را شامل می‌شود. تنش میان مقامات آمریکا و اروپا در ماه‌های گذشته بر سر روابط اقتصادی شدت گرفته است.

پیش‌تر رئیس جمهوری آمریکا با اعلام این‌که در طول دهه‌ها صنعت آهن و فولاد کشورش قربانی یک «تجارت نابرابر» بوده، حقوق گمرکی واردات فولاد را به میزان ۲۵ درصد و آلومینیوم را ۱۰ درصد افزایش داد. امری که تا ۳ میلیارد دلار به اقتصاد اروپا ضربه زد. در ماه ژوئن نیز دونالد ترامپ تهدید کرد برای واردات خودروهای اروپایی ۲۰ درصد تعرفه وضع خواهد کرد.

در مقابل مقامات اتحادیه اروپا به دفعات خشم خود را از تصمیمات جدید آمریکا اعلام داشته‌اند و تهدید به مقابله به مثل کرده‌اند. در یک نوبت کمیسیون اروپا اعلام کرد تعرفه مالیاتی شامل برخی کالاها هم‌چون موتورسیکلت‌ هارلی‌دیویدسون، ویسکی بوربن، ذرت، تنباکو، محصولات آلومینیومی و فولادی را افزایش خواهد داد. امری که ضرری ۲.۸ میلیارد دلاری را متوجه ایالات متحده خواهد ساخت.

ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا قرار است چهارشنبه آینده با ترامپ در کاخ سفید ملاقات کند و درباره مبادلات تجاری مشترک با رئیس‌جمهور آمریکا به مذاکره بپردازد.

کد خبر 411161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha