همشهری آنلاین: اولین تصاویر از طراحی داخلی کشتی هوایی لوکس به نام Airlander ۱۰ ساخت شرکت بریتانیایی "HAV " منتشر شده که اتاق‌هایی مجلل را نشان می‌دهد که کف تا سقف آن با شیشه طراحی شده و دید سراسری را فراهم می‌کند.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت هوافضای بریتانیایی" HAV " در ماه اکتبر اعلام کرد در حال ساخت و توسعه کشتی هوایی "ایرلندر ۱۰" است که با هدف خدمات گردشگری ساخته می‌شود.

 

اکنون شرکت سازنده، برای اولین بار در نمایشگاه هوایی بین‌المللی "فارنبرو"(Farnborough) طراحی داخلی این کشتی هوایی را رونمایی کرد.

بر این اساس، کابین مسافران ۴۶ متر طول خواهد داشت که آن را تبدیل به بزرگترین کابین کشتی‌های هوایی خواهد کرد.

این کابین می‌تواند ۱۹ مسافر به همراه خدمه را در خود جای دهد و کشتی هوایی می‌تواند تا حداکثر سه روز سفر کند.

اتاق‌های خواب مجلل خصوصی، یک بار و یک سالن با پنجره‌هایی از کف تا سقف که دید نامحدود را فراهم می‌کند، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص این کشتی هوایی لوکس است.

کشتی هوایی "ایرلندر ۱۰" در حال حاضر به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان شناخته می‌شود که توسط چهار موتور دیزل توربوشارژر با قدرت ۳۲۵ اسب بخار (۲۴۲ کیلووات) هدایت می‌شود و با گاز هلیوم در هوا معلق می‌ماند.

همچنین این کشتی هوایی می‌تواند تا ۱۰ تن بار حمل کند و برای فرود نیاز به فضای مخصوص ندارد، این ویژگی می‌تواند اجازه فرود را در مکان‌های بکر و عجیب که دسترسی به آن برای دیگر وسایل نقلیه هوایی میسر نیست، برای گردشگران فراهم کند.

این کشتی هوایی همچنین دارای یک سیستم ایمنی کارآمد است که احتمال وقوع حادثه را به حداقل می‌رساند و در صورت بروز حادثه، ایمنی مسافران را تامین می‌کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها