۲ موبایل‌قاپ جوان زمانی که قصد داشتند گوشی شهروندی را بقاپند فکرش را هم نمی‌کردند مأموران پلیس در کمین آنها نشسته‌اند.

متهمان

به گزارش همشهری، چند روز قبل مأموران تجسس کلانتری 124قلهک در حال گشت‌زنی در خیابان شریعتی بودند که توجه‌شان به 2جوان موتورسوار جلب شد. آنها یکی از شهروندان را که کنار خیابان در حال صحبت‌کردن با گوشی موبایلش بود، می‌پاییدند و در یک لحظه تلاش کردند گوشی او را بقاپند.

مأموران که شاهد این ماجرا بودند خیلی زود وارد عمل شدند اما با فرار متهمان تعقیب و گریز بین مأموران و سارقان آغاز شد. 2جوان تحت تعقیب خیابانی یکطرفه را برای فرار انتخاب کردند و به‌صورت خلاف جهت به فرارشان ادامه دادند. آنها حاضر نبودند خودشان را تسلیم کنند و در ازدحام خیابان مجبور شدند موتورسیکلت‌شان را رها و با پای پیاده فرار کنند. در این شرایط مأموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سوی آنها تیراندازی کردند و هر دو تبهکار به ضرب گلوله از ناحیه پا مجروح و دستگیر شدند.

هرچند متهمان ابتدا برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند اما در ادامه معلوم شد آنها که 18و 19سال دارند، از مجرمان سابقه‌دار هستند و پیش از این به اتهام کیف‌قاپی دستگیر شده‌اند. آنها در جریان بازجویی‌های مقدماتی به ده‌ها فقره موبایل‌قاپی در خیابان‌های شمال شهر اعتراف کردند و در ادامه 28نفر از شاکیان آنها را شناسایی کردند.

یکی از متهمان در اعترافاتش گفت: ما در شمال شهر فقط به دنبال سرقت گوشی‌های آیفون بودیم. در این مدت با گران‌شدن گوشی پول خوبی از این راه نصیب‌مان شد. ما گوشی‌های آیفون قدیمی را یک و نیم و گوشی‌های جدید را 3میلیون تومان به مالخرمان می‌فروختیم و او هم از قطعات گوشی‌ها استفاده می‌کرد.

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری 124قلهک با اعلام این خبر به همشهری گفت: لازم است شهروندان هنگام صحبت با گوشی موبایل جانب احتیاط را رعایت کرده و از وقوع چنین سرقت‌هایی پیشگیری کنند. به گفته وی، متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

کد خبر 411127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha