افزایش قیمت خودروهای وارداتی فرصت مناسبی بود تا کلاهبردار حرفه‌ای نقشه تبهکاری‌اش را عملی کند. او خودش را وارد کننده خودروهای خارجی جا زد و با انتشار عکس‌‌هایی از ماشین‌های مختلف به راحتی توانست یک میلیارد تومان کلاهبرداری کند.

متهم

به گزارش همشهری، این مرد اواسط خرداد امسال و با شکایت تعدادی از شاکیان تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از آنها به ماموران گفت: از طریق تلگرام با شخصی به نام سعید آشنا شدم که خودش را وارد‌کننده خودروهای خارجی معرفی می‌کرد.

او در کانالش عکس‌هایی از ماشین‌های خارجی منتشر کرده و مدعی شده که آنها را به صورت لیزینگی می‌فروشد. پس از چند بار گفت‌وگو با سعید، به این نتیجه رسیدم که فرصت خوبی برای خرید ماشین‌ خارجی است و برای خرید یک دستگاه فولکس با او به توافق رسیدم. پس از آن 16میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به حسابش واریز کردم اما وی پس از آن دیگر به تماس‌هایم جواب‌نداد.

در حالی که شاکیان دیگر هم اظهارات مشابهی بیان می‌کردند، تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. با سرنخ‌هایی که از مالباختگان به دست آمده بود مخفیگاه این مرد در سعادت‌آباد شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. سعید پس از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری از ده‌ها نفر اعتراف کرد و درباره شگردش گفت:

من هیچ شرکتی ثبت نکرده بودم و صرفا از طریق فضای مجازی طعمه‌هایم را شناسایی می‌کردم. او ادامه داد: ابتدا با مراجعه به نمایشگاه‌های فروش ماشین‌های خارجی، از ماشین‌های مختلف عکس گرفتم و با راه‌اندازی کانال تلگرامی، این تصاویر را منتشر کردم و خودم را وارد‌کننده خودرو جا زدم. پس از آن بود که افراد با دیدن عکس‌ها به راحتی به من اعتماد می‌کردند و تماس می‌گرفتند و سفارش ماشین می‌دادند.

متهم ادامه داد: حتی خودم هم باورم نمی‌شد که شاکیان بدون اینکه مرا دیده باشند و فقط با مشاهده عکس‌ها به من اعتماد کرده و مبلغ پیش‌پرداخت را به حسابم واریز کنند. من هم از هریک 15 تا 20میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کردم و پس از آن جواب تلفن‌هایشان را نمی‌دادم. پس از اعترافات این مرد، کارآگاهان به بررسی حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی او پرداختند و متوجه شدند که وی با این شگرد از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرده و دست‌کم یک میلیارد تومان به جیب زده است.

سرهنگ مهدی افشاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: تاکنون‌ تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 411125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha