گروه سیاسی: معاون وزیر کشور و رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به اعلام خبر تعطیلی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادارات دولتی، تاکید کرد: مهلت ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس هشتم و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

محمدحسین موسی‌پور در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این خبر افزود: ستاد انتخابات کشور و مراکز این ستاد مستقر در فرمانداری‌های سراسر کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (17 و 18 دی) فعال بوده و مطابق روزهای عادی به ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات خواهند پرداخت.

همچنین دبیرشورای نگهبان گفت: شورای نگهبان با رایانه‌ای شدن بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی مجلس هشتم موافقت کرده ولی دغدغه اصلی این است که رایانه‌ای شدن امور انتخاباتی درعمل از لحاظ فنی دچار مشکل شود.

احمد جنتی در حاشیه شرکت در همایش اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکرشهرستان‌های آذربایجان شرقی درگفت‌وگویی با ایرنا و واحد مرکزی خبر افزود: شورای نگهبان از تجربه نوین رایانه‌ای شدن امور انتخابات شامل اخذ رای و دیگر مراحل استقبال می‌کند و دراین ارتباط با کارشناسان مربوطه در تماس و مشورت دائمی است.

ستاد انتخابات کشور هم در اطلاعیه شماره 4 خود، سایت www.majles8.ir را برای ثبت‌نام داوطلبان مجلس هشتم اعلام کرد.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز نظر منفی خود را پیرامون لایحه کاهش سن رای دهندگان به 15 سال اعلام کرد.

سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه هم طی بخشنامه‌ای، دادگستری‌های استان، شهرستان و دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور را مکلف به تسریع در رسیدگی‌ها، پاسخ گویی به استعلامات و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی کرد.

کد خبر 41102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز