الهه فراهانی-خبرنگار: ماموران پلیس امنیت تهران در عملیاتی ۴۸ ساعته ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش پایتخت را دستگیر کردند.

دستگیری

به گزارش همشهری، این افراد با انجام 58عملیات در نقاط مختلف شهر دستگیر شدند که ۵۰ نفر از آنها کمتر از ۱۸ سال سن دارند. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران گفت: چاقو کشی، درگیری مسلحانه، تشویش اذهان عمومی، از بین بردن آرامش شهروندان، تجاوز به عنف، کری خوانی و تهدید در فضای مجازی، ایجاد مزاحمت و.... ازجمله جرایم افراد دستگیر شده است.

به گفته وی، از این افراد 10قبضه سلاح جنگی و شکاری و 160سلاح سرد همچون شمشیر و قمه به همراه مقادیری مواد‌مخدر و روانگردان کشف و ضبط شده است. با اجرای این عملیات، ۱۱۷ قهوه خانه و ۶۲ باشگاه بدنسازی که این افراد در آنجا فعالیت داشتند بازرسی و اخطارهای لازم به صاحبان آنها داده شده و ۴۸ پارک و تفرجگاه نیز از وجود اوباش و مزاحمین پاکسازی شده است.

رئیس پلیس تهران با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌های مکشوفه در این عملیات گفت: 13نفر از افراد دستگیر شده کسانی بودند که در قالب 5باند و از طریق اینستاگرام اسلحه می‌فروختند. آنها پیجی راه انداخته و در آنجا برای فروش اسلحه تبلیغات و حتی عکس اسلحه را هم بارگذاری می‌کردند. آنها کلت‌، سلاح شکاری و مهمات را از مرزهای غربی کشور تهیه کرده و از طریق فضای مجازی می‌فروختند و برای خودشان کار و کاسبی راه انداخته بودند.

به گفته وی، مأموران پلیس امنیت با دریافت گزارش‌های مردمی این افراد را شناسایی و دستگیر کردند و تلاش برای شناسایی اعضای دیگر این گروه که در فروش اسلحه در فضای مجازی فعالیت داشته‌اند ادامه دارد. وی همچنین از دستگیری افرادی خبر داد که اقدام به درگیری مسلحانه در شرق تهران و تخریب اموال دولتی، عمومی و خودروهای مردم به‌منظور قدرت‌نمایی کرده بودند.

به گفته سردار رحیمی، برخورد با دور دور شبانه خودروها در خیابان‌های پایتخت نیز به‌طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و علاوه بر برخورد با مرتکبین این اقدامات خودرویشان نیز به‌مدت یک‌ماه توقیف می‌شود‎.

  • کل‌کل مجازی کار دستم داد

در میان متهمانی که در طرح پلیس دستگیر شده‌اند 4نفر هستند که پس از قتل شرور معروف کشور به نام وحید در زندان کلیپ تهیه و اقدام به تهدید و کری‌خوانی اینستاگرامی کردند. گفت‌وگوی همشهری با یکی از آنها را بخوانید.

  • وحید را می‌شناختی؟

مگر می‌شود او را نشناسم. یکی از هوادارانش بودم. از روزی که شنیدم در زندان کشته شده خواب و خوراک ندارم!

  • چرا هوادارش بودی؟

درست است که همیشه دعوا می‌کرد اما نامرد نبود. بعد از مرگ او کلیپی در اینستاگرام پخش کردم در هواخواهی از وحید. اتفاقا خیلی هم بازدید‌کننده داشت. فکرش را نمی‌کردم کار دستم دهد.

کد خبر 411018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha