همشهری آنلاین: مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امتیاز سختی کار فاقد مجوز مراجع بالادستی بود و دیوان محاسبات دستور لغو پرداخت را صادر کرده بود.

به گزارش ایرنا، در مطلبی که توسط وزارت آموزش و پرورش منتشر شد، آمده است: حذف سختی کار در احکام کارگزینی فرهنگیان از ابتدای فرودین ماه 97 موجب شد تا بسیاری از فرهنگیان سوالاتی در مورد چرایی حذف این بند از احکام کارگزینی داشته باشند.

در توضیح وزارت آموزش و پرورش اشاره شده است: در سال 1389 افزایش 120 امتیاز سختی کار در احکام کارگزینی تمامی کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش لحاظ شده بود که این امتیاز فاقد مجوز مراجع بالادستی بوده است و دیوان محاسبات اغلب استان‌ها و همچنین ذیحسابان برخی ادارات آموزش ‌و پرورش به‌ عنوان مرجع نظارتی دستور لغو امتیاز مزبور را صادر کرده بودند.

از آنجا که تلاش وزارت آموزش ‌و پرورش برای اصلاح رای فوق‌الذکر در دادگاه‌های متعدد و در استان‌های مختلف کارساز نشد و در تمامی این دادگاه‌ها آموزش‌ و پرورش محکوم شد و نیز در نتیجه پیگیری‌های مکرر دیوان محاسبات برای پرداخت نشدن فوق‌العاده مورد بحث، وزارت آموزش‌ و پرورش از ابتدای سال جاری به ‌منظور تحقق اهداف مراجع نظارتی و جلوگیری از صدور حکم محکومیت در مراجع قضایی، از اول فروردین 97 مطابق دستور دیوان محاسبات کشور و آرای صادره عمل کرده است.

کد خبر 411007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha