مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد یک داروی ژنریک ضد فشارخون ساختن چین به علت نگرانی درباره آلودگی به یک ماده سرطان‌زا از بازار خارج می‌شود.

به گزارش نیویورک‌تایمز اعلام خارج کردن این داروها از بازار نگرانی‌ها درباره ایمنی داروهای وارداتی به آمریکا را دوباره برانگیخته است.

سه شرکت که شکل ژنریک داروی والسارتان (valsartan) را در آمریکا می‌فروشند، موافقت کرده‌اند این داروها را از بازار خارج کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید این داروها ممکن است به ماده‌ای به نام نیتروسودی‌متیلامین (NDMA) آلوده باشند که یک سرطان‌زای احتمالی شمرده می‌شود.

این سازمان گفت هنوز در حال تحقیق درباره علت این آلودگی است، اما تصور می‌رود که این آلودگی ناشی از تغییرات در شیوه تولید والسارتان باشد.

همه داروهای والسارتان که قرار است از بازار آمریکا خارج شوند، به‌وسیله یک شرکت چینی به نام شرکت داروسازی ژیانگ هوآهای ساخته شده‌اند و به‌وسیله سه شرکت داروسازی Major، Teva و Solco توزیع می‌شوند.

ژانت وودکاک، رئیس مرکز ارزیابی و پژوهش دارویی سازمان غذا و داروی امریکا دراین‌باره گفت:‌«ما به دقت داروهای حاوی والسارتان را که در آمریکا فروخته می‌شوند، بررسی کرده‌ایم و دریافته‌ایم که والسارتان فروخته‌شده به‌وسیله این شرکت‌های معین با معیارهای ایمنی تطبیق نمی‌کند. به‌این‌علت است که ما از این شرکت‌ها خواسته‌ایم تا برای محافظت بیماران اقداماتی فوری انجام دهند.»

این سازمان از بیمارانی که والسارتان مصرف می‌کنند خواسته است، تا زمان تجویز یک داروی جایگزین به مصرف دارویشان ادامه دهند و دراین‌باره با دکترشان مشورت کنند. پزشک ممکن است یک فراورده دیگر والسارتان غیر از فراورده‌های سه شرکت بالا را برای بیمار تجویز کند.

کد خبر 411002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha