سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۹۸ دو کنکور در کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها برای فارغ‌التحصیلان نظام جدید و کنکور دیگر برای پشت نوبتی‌های سال‌های گذشته خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان با اعلام اين خبر گفت: سهم سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده 30 درصد خواهد بود و امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده برای پایه دوازدهم برگزار خواهد شد و این 30 درصد از همین پایه اعمال می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان در کنار حضور در امتحانات نهایی پایه دوازدهم خود را برای کنکور نیز آماده می‌کنند، گفت: برای نظام قدیمی نیز 25 درصد نمره از امتحانات نهایی و 5 درصد از پیش دانشگاهی در کنکور لحاظ خواهد شد.

زرافشان افزود: برای ترمیم نمرات، نسبت به برگزاری آزمون مجدد و حضور دانش‌آموزان اقدام خواهیم کرد تا به نوعی این نمرات ترمیم شود. در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز پیشنهاد کردیم امتحانات به گونه‌ای طراحی شود که زمینه ادامه تحصیل دانش‌آموزان این شاخه به صورت کاردانی پیوسته فراهم شده و آنها دیگر در امتحان نهایی و کنکور حضور نداشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: کار استقرار این پایه را با تامین فضای مورد نیاز و نیروی انسانی در استان‌ها دنبال می‌کنیم و بر این باوریم با ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌توانیم به شکل کامل به استقرار نظام جدید آموزشی کمک کنیم.

کد خبر 411001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha