همشهری آنلاین: آیت‌الله نوری همدانی، حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات دانست و گفت: تمام تلاش ولی فقیه حل مشکلات و حفظ عزت مردم است.

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله حسين نوری همدانی در دیدار با اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان، مدیریت صحیح را راه برون‌رفت از مشکلات دانست و افزود: وحدت و انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی‌اعتمادی به دشمن می‌تواند در موفقیت کشور اثرگذار باشد.

وي با بيان اینکه حوزه‌های علمیه انقلابی هستند و باید انقلابي باقی بمانند، افزود: حوزه انقلابی در درجه اول نیاز به فقیه دارد؛ یک فقیه هم باید در عرصه فقاهت کار کند و هم جهاد.

اين مرجع تقليد با تقسیم‌بندی ده‌گانه فقه، گفت: نیاز فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، قضایی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی و موارد دیگر همه برای سعادت انسان و هدایت انسان در فقه بیان شده است.

آیت‌الله نوری همدانی، بی‌تفاوتی و سستی را عامل عقب‌ماندگی دانست و گفت: یک عالم باید زمان‌شناس و فریادگر باشد و حرف مردم را بیان کند. دشمن از صدای فقیه در هراس است و در طول تاریخ فقهای ما در دو جبهه فقه و جهاد حضور داشته‌اند و اهل مبارزه بوده که کتاب شهدا الفضیله نمونه‌ای از این علما هستند.

  • منبع: پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله نوري همداني
کد خبر 410961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha