یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: 42 سال پیش هنگامی که تهران هوای 15درجه زیر صفر را تجربه کرد، هنوز شهر آن قدر وسیع نشده بود.

در سال 1344 تهران سرد شد. خیلی سردتر از امروز. اما مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی معتقد است که در روزهای آینده دمای هوای تهران به 11 درجه زیر صفر برسد که این سرما برای روزهای میانی دی‌ماه بی‌سابقه است و می‌تواند رکورد جدیدی برای تهران در این روزها رقم بخورد.

دکتر پرویز رضازاده به خبرنگار ما گفت: از صبح امروز در بسیاری از نقاط کشور بارش برف قطع خواهد شد اما نکته بسیار مهم ادامه سرما در کشور است. وی به شمال کشور اشاره می‌کند و معتقد است: بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و به مانند سایر نقاط کشور با کاهش دما همراه خواهد بود.

رضازاده همچنین از ادامه بارش در جنوب شرق کشور خبر می‌دهد و می‌افزاید: در استان‌های بوشهر، هرمزگان و به ویژه سیستان‌وبلوچستان بارش ادامه خواهد داشت و کاهش دما در این منطقه بی‌سابقه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از کاهش شدید دمای هوا در تهران تا پایان هفته خبر می‌دهد و می‌گوید: تهران ممکن است 7 تا 11 درجه زیر صفر هم برسد.

همچنین استان‌های جنوبی کشور نیز دمای زیر صفر را تجربه می‌کنند که شهروندان جنوبی با پیش‌بینی‌های لازم باید خود را آماده بروز چنین پدیده‌ای کنند.

رضازاده در ادامه می‌افزاید: تهران و بسیاری از استان‌ها تجربه بارش این حجم از برف را در طول سال‌های گذشته داشتند، اما اکنون، به‌دلیل زمان بارش و میزان انباشت برف روی زمین موجب شده‌است که شرایط کمی سخت‌تر شود.

سازمان هواشناسی کشور نیز در اخطاریه‌ای ویژه نسبت به بروز یخبندان و ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

در این اخطاریه آمده‌است: به سبب پیش‌بینی تداوم بارش برف در نیمه شمالی که با وزش باد شدید و کولاک تا صبح روز دوشنبه همراه خواهد بود و نیز سرمای شدید،  لغزندگی در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها، اختلال در تردد خودروها در سطح شهر و جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد و رشته کوه‌های البرز و زاگرس نیز وجود دارد.

24 محور مسدود است

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس‌راه کشور ضمن اعلام هشدار از یخبندان گسترده در طول دوشنبه و سه شنبه از مسدود شدن 24 محور به‌دلیل بارش شدید برف، کولاک و یخبندان خبر داد.

سرهنگ علیشاهی دقایقی گفت: تمامی محور‌ها منتهی به شمال کشور مسدود است و در مسیر‌های صعب العبور نیز حرکت با کندی روبه‌روست.

وی از امداد رسانی به خودروهایی که در روز گذشته و در محورهای مختلف گرفتار کولاک و برف شدند خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با کمک نیروهای ستاد حوادث غیرمترقبه در سراسر کشور، مشکل رفع شد و مسافران به مناطق امن منتقل شدند.

برف سنگین گیلان را فلج کرد

بارش شدید برف مسیرهای مراسلاتی استان گیلان را قطع کرده است. همچنین سقوط درختان در بخش‌های مختلف، موجب قطع برق در مناطق مختلف این استان شده‌است.

به گزارش خبرنگار همشهری، بسیاری از خودروهای مسافری که در جاده قزوین- رشت در برف و کولاک گرفتار شده‌بودند، با کمک پلیس و نیروهای محلی به مناطق امن برده شدند.

کد خبر 41096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز