همشهری آنلاین: سفیر ترکمنستان با حضور در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و دیدار با رئیس فدراسیون، از تیم رالی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی ترکمنستان (تور خزر – آمل) دعوت رسمی به عمل آورد.

Seydanloo-Ahmedov

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواري و اتومبيلراني، احمد قربان‌اف در این دیدار که پیش از ظهر روز سه‌شنبه (26 تير) در محل فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شد، دعوتنامه فدراسیون اتومبیلرانی کشورش از ایران را تقدیم محمود صیدانلو کرد و از او خواست تا با حضور تیمی از ایران در این رقابت‌ها که با شركت کشورهای مختلف جهان طی روزهای 20 تا 24 شهریور ماه به طول یک‌هزار کیلومتر برگزار می‌شود، موافقت کند.

احمداف حضور ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند در عرصه اتومبیلرانی در این رقابت‌ها به عنوان کشوری دوست و برادر خواستار شد و رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران هم با استقبال از این دعوت و با وجود تقارن با مسابقه بین‌المللی در ایران، قول همه گونه همکاری در بحث اجرائی، با توجه به نیروهای کارآزموده‌ای که کشور ما دارد، با حضور یکی دو تیم را داد و متقابلا از ترکمنستان دعوت کرد تا آنها هم در رقابت‌های بین‌المللی خاورمیانه (مرک) که اواسط شهریور ماه به میزبانی تهران انجام خواهد شد، حضور پیدا کنند.

صیدانلو با اشاره به فعالیت گسترده ایران در خاورمیانه و تجربه خوبی که طی سه سال گذشته از برگزاری یک راند از مسابقات مهم رالی خاورمیانه به دست آمده، از سفیر ترکمنستان خواست تا با کمک به این امر زمینه حضور تیم این کشور را مهیا سازد. وی افزود: ما تجربیات خوبی در برگزاری رالی داریم و خوشحال می‌شویم کمک کنیم که کشور دوست و همسایه ما در منطقه بتواند با موفقیت این رقابت‌ها را برگزار کند.

وی در خاتمه از احمداف خواست تا جزئیات و اطلاعات بیشتری از چگونگی و سطح برگزاری این مسابقات را از فدراسیون اتومبیلرانی ترکمنستان در اختیار ایران بگذارد تا با بررسی این دعوت، تیم ایران بتواند در این رقابت‌ها حاضر شود.

سفیر ترکمنستان در بخش پایانی صحبت‌هاي خود پیرامون تور خزر - آمل گفت: آمل مرکز استان لباب است که هم اکنون ترکمن‌آباد نامیده می‌شود و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و در ایران هم شهری به همین نام در استان مازندران وجود دارد. در نهایت هم قرار شد با کمک سفیر علاقه‌مند به ورزش ترکمنستان در ایران، روابط فدراسیون‌های اتومبیلرانی دو کشور گسترش و تعمیق پیدا کند.

کد خبر 410940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha