مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: قالیباف و معاونانش در قالب یک ستاد بحران با حضور در مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران هدایت رفت و آمد در برف سنگین تهران را به عهده گرفتند.

به گزارش همشهری از نخستین ساعات روز یکشنبه 16 دی همه معاونان و مدیران شهرداری در مرکز کنترل ترافیک تهران مستقر شدند تا در جریان گزارش‌های لحظه به لحظه ترافیک شهر قرار گیرند.

در این ستاد نمایندگانی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، آتش‌نشانی و اورژانس نیز حضور داشتند.

علاوه براین که دوربین‌های مدار بسته کار نظارت تصویری بر چگونگی تردد در شهر، یخ‌زدگی، ترافیک معابر، تصادفات و برف گرفتگی را به اطلاع مسئولان مدیریت شهری می‌رساندند، شهرداری تهران با اعلام شماره تلفن 88845116 از شهروندان خواست تا درصورت بروز هرگونه مشکلی با این شماره تماس گرفته و مسئولان را در کنترل و هدایت ترافیک شهر یاری رسانند.

اعضای حاضر در ستاد بحران شهر تهران سعی کردند برای جلوگیری از حرکت خالی تاکسی‌ها در سطح شهر خودروهای بازرسی را در تمام مناطق شهر گسیل داشته تا مانع در راه ماندن مسافران شوند.

در همین حال مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسی‌هایی که به خاطر بارندگی برف در کنار خیابان‌ها یا کوچه‌ها متوقف بوده یا به صورت خالی تردد کرده و مسافران را جابه‌جا نمی‌کنند، شناسایی و به کمیته‌ انضباطی معرفی می‌شوند.

به گفته‌ وی در روزهای گذشته، 75 دستگاه تاکسی متخلف که به خاطر سرمای هوا و بارندگی از جابه‌جایی مسافران خودداری می‌کردند، شناسایی شدند.

همچنین  7 تیم به‌طور مداوم مسیر 7/18 کیلومتری اتوبوس تندرو را تحت کنترل داشتند تا تردد اتوبوس‌ها در این مسیر به درستی صورت گیرد و از توقف‌های بی‌دلیل جلوگیری شود.

گرچه تجمع زیاد مسافر در ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو و نیز ترافیک در معابری که مشترک بین خودرو‌های شخصی و  اتوبوس‌های تندرو است گاه باعث کندی حرکت اتوبوس‌ها می‌شد اما معاونت حمل‌ونقل و ترافیک سعی کرد با اعزام بازرسان در این خط مشکلات را به حداقل برساند.

پخش 4 هزار تن شن مخصوص در منطقه یک

گزارش خبرنگار همشهری همچنین حاکی از آن است که مناطق1، 5، 22 و 2 تهران بیش از سایر مناطق با مشکل برف گرفتگی معابر مواجه بود اما آماده باش نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران از ساعت 2 بامداد در رفع این معضل که مستلزم حجم گسترده‌ای از عملیات برف‌روبی معابربود توانست نقش مؤثری در بازگشایی اتوبان‌ها و تردد وسایل نقلیه به ویژه در معابر اصلی شهر ایفا کند.

به همین منظور بیش از4 هزار و 400 تن شن مخصوص در بزرگراه‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح، پل‌ها و خیابان‌های شریانی شمال تهران پخش شده است.

کد خبر 41093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز