همشهری آنلاین: درآمد گیشه سینمای کره‌حنوبی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ با ۲.۴ درصد افزایش به ۷۱۱ میلیون دلار رسید.

انتقام جویان: جنگ ابدی

به گزارش همشهری همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، تازه‌ترین آمار و ارقام شورای فیلم کره حاکی از آن است که با وجود افزایش درآمد گیشه تعداد تماشاگران با یک درصد کاهش به بیش از 96 میلیون نفر رسیده است. دلیل اصلی رشد گیشه هم به افزایش قیمت بلیت نسبت به سال گذشته برمی‌گردد. میانگین قیمت بلیت در نیمسال اول 2017 حدود 7.14 دلار بود که در بازه زمانی مشابه امسال 7.38 دلار رسید.

در بخش مربوط به فیلم‌های سه‌بعدی، چهاربعدی و آیمکس گزارش‌ها از افزایش 79 درصدی فروش گیشه و رسیدن به رقم 36 میلیون دلار در نیمه اول سال جاری حکایت دارد. در این بخش تعداد تماشاگران هم با 69 درصد افزایش به سه میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. این افزایش بیش از همه مدیون عملکرد خوب فیلم‌هایی چون «انتقام‌جویان: جنگ ابدی» و «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در سینماهای خاص است.

به لطف استقبال تماشاگران کره‌ای از فیلم‌های فانتزی، ملودرام، موزیکال، وحشتناک و درام، سهم فیلم‌های داخلی از گیشه سینماها به حدود 47 درصد رسید که در مقایسه با نیمسال اول 2017 حدود چهار درصد بیشتر است. پرفروش‌ترین فیلم شش ماه گذشته هم «جنگ ابدی» استودیو دیزنی بود که در بیش از 2550 سینما حدود 11 میلیون نفر تماشاگر داشت و رقمی در حدود 89 میلیون دلار فروخت.

فیلم کره‌ای «همراه با خدایان: دو دنیا» در گونه فانتزی در آخرین روزهای سال گذشته میلادی روی پرده رفت و در 1912 سالن حدود 42 میلیون دلار فروخت. این رقم حاصل هجوم شش میلیون تماشاگر به سالن‌های تاریک بود و «دو دنیا» را در ردم دوم پرفروش‌ها قرار داد. «دنیای ژوراسیک» با 5.5 میلیون تماشاگر و «پلنگ سیاه» با 5.4 میلیون تماشاگر در رده‌های بعدی ایستادند.

کد خبر 410913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha