جوانی که متهم است با فریب ۱۱ پسر نوجوان آنها را به کانال آبی در شرق تهران کشانده و به آنها تجاوز کرده است، دیروز در دادگاه کیفری پشت درهای بسته محاکمه شد.

متهم

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال شکایت والدین پسری نوجوان در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که وقتی پسر نوجوان می‌خواست به خانه برود پسر جوانی که راننده پرایدی سفیدرنگ با شیشه دودی بود از او برای جا به جایی چند گلدان کمک خواسته و وی را سوار ماشینش کرده بود اما در بین راه او را به کانال آبی کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

تحقیقات برای دستگیری راننده پراید سفیدرنگ آغاز شده بود تا اینکه مشخص شد متهم فراری با همین شگرد چند پسربچه دیگر را هم ربوده و قربانی نقشه‌ سیاهش کرده است. همه قربانیان که شمارشان به 11نفر می‌رسید ادعا کردند متهم آنها رابه کانال آب حوالی خیابان سراج برده و آزار داده است.

او برخی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدیدشان کرده بود. با وجود اینکه ابتدا هیچ سرنخی از متهم وجود نداشت اما تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس به نتیجه رسید و او دستگیر شد. او که 26سال دارد وقتی همه شاکیان وی را شناسایی کردند راهی برای انکار ندید و به ناچار به آزار و اذیت 11پسر نوجوان اعتراف کرد و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

  • پشت درهای دادگاه

صبح دیروز خانواده 6نفر از شاکیان پرونده پشت درهای شعبه پنجم دادگاه کیفری یک در انتظار شروع محاکمه بودند. آنها همراه فرزندان‌شان که بین 10تا 12سال دارند منتظر بودند تا با متهم در دادگاه رو در رو شوند. وقتی عقربه‌های ساعت 11را نشان می‌داد سرانجام مأموران بدرقه زندان رجایی شهر، متهم را درحالی‌که دستبند و پابند داشت وارد ساختمان دادگاه کردند. او که نگاه شاکیان به چهره‌اش سنگینی می‌کرد سرش را پایین انداخته بود.

پیش از شروع جلسه محاکمه، پدر یکی از قربانیان درباره آنچه اتفاق افتاده بود به خبرنگار همشهری گفت: من مغازه‌دار هستم. خانه‌مان در خیابان سراج است. روز حادثه همسرم درحالی‌که گریه می‌کرد با من تماس گرفت و گفت اتفاق بدی برای پسرمان افتاده است. من فورا مغازه را تعطیل کردم و به خانه رفتم و فهمیدم پسرم آزار دیده است.

پسر من فقط 12سال دارد و آزارش به هیچ‌کس نمی‌رسد. از آن روز یک پایمان در آگاهی بود و پای دیگرمان در دادگاه تا اینکه سرانجام متهم دستگیر شد. در این مدت پسر بی‌گناهم دچار مشکلات روحی شد و مجبور شدیم او را پیش مشاور ببریم. به همین دلیل امروز به دادگاه آمده‌ام تا اشد مجازات را برای جوان متجاوز بخواهم. چند نفر دیگر از شاکیان شکایت اولیه‌شان را پیگیری نکردند اما من و چند نفر دیگر پیگیری کردیم تا جوان متجاوز مجازات شود و با مجازات او دیگر هیچ‌کس به‌خودش اجازه ارتکاب چنین کارهایی را ندهد.

درحالی‌که صحبت‌های این شاکی ادامه داشت مأموران زندان متهم را به داخل شعبه بردند و با ورود شاکیان، جلسه محاکمه پشت درهای بسته، به شکل غیرعلنی آغاز شد.

  • در انتظار مجازات

هرچند محاکمه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد اما در پایان قاضی بابایی، رئیس شعبه پنجم درباره آنچه در این جلسه گذشت به خبرنگار همشهری گفت: اتهامات متهم، تجاوز به عنف و آدم‌ربایی است. ابتدا شاکیان یک به یک شکایت‌شان را مطرح کردند و در ادامه متهم بخش‌هایی از اتهاماتش را پذیرفت و بخش‌هایی دیگر را که حتی پیش از این اقرار کرده بود، انکار کرد. با وجود این، آخرین دفاع از وی اخذ شد و به‌زودی رأی دادگاه در این پرونده اعلام می‌شود.

براساس این گزارش، طبق نظریه پزشکی قانونی تجاوز به دست‌کم 3نفر از پسربچه‌ها از سوی متهم محرز است و همه شواهد و مدارک علیه اوست. درصورتی که قضات دادگاه وی را در اتهام تجاوز به عنف گناهکار تشخیص دهند، چوبه ‌دار در انتظار وی خواهد بود.

کد خبر 410901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha