همشهری آنلاین: سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر نقش کشورهای مستقل در گسترش آرامش و امنیت در منطقه گفت: همکاری تهران - اسلام آباد در راستای گسترش امنیت منطقه‌ای توسعه می‌یابد.

محمد باقری

سردار سرلشکر پاسدار 'محمد باقری' روز دوشنبه در اسلام آباد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، در تشریح اهمیت سفر خود به پاکستان، گفت: آمریکا در راس کشورهایی است که قصد ایجاد نا امنی در منطقه را داشته و برابر امنیت منطقه صف آرایی کرده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ایران و پاکستان در مقطع کنونی این است که با گسترش دوستی دوجانبه و هماهنگی، در راستای تحقق آرامش و امنیت منطقه برنامه ریزی و اقدام کنند.

باقری پاکستان را از مهم ترین همسایگان جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این کشور با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت مسلمان، علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی ایران است و ایران نیز برای گسترش ارتباط با پاکستان اهمیت فوق العاده ای قائل است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با تشریح روابط نظامی دو کشور در گذشته و تاکید بر اینکه پاکستان همیشه در سیاست خارجی ایران جایگاه خاصی داشته است، گفت: لازم است که این ارتباطات به دلیل ویژگی های زمانی فعلی در منطقه جنوب غرب آسیا و تحولات منطقه ، توسعه یابد.

سرلشکر باقری یادآور شد: پس از سفر سال گذشته فرمانده ارتش پاکستان به ایران و بنا به دعوت ژنرال قمر جاوید باجوا در راس هیاتی از معاونان ستاد کل به کشور پاکستان سفر کرده ایم.

باقری تصریح کرد: در این سفر در خصوص موضوعات مختلف از جمله وضعیت منطقه غرب آسیا یا فرمانده ارتش، رئیس جمهوری، مسئولان وزارت امورخارجه و دیگر مقامات پاکستان گفت و گو می کنیم .

به گزارش ایرنا سرلشکر 'محمد باقری' و جمعی از مقام های عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران دیروز -یکشنبه- به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر با فرمانده ارتش پاکستان، 'ممنون حسین' رییس جمهوری و دیگر مقامات نظامی این کشور دیدار می کند.

وی قرار است در این دیدارها در خصوص توسعه همکاری ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، گسترش همکاری های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم گفت و گو و تحولات منطقه ای و جهان اسلام نیز بررسی شود.

همچنین ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر آبان ماه 96 فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت وگوی سردار سرلشکر باقری با قمر جاوید باجوا عنوان شده است.

بر همین اساس کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام، سفرهیات عالی رتبه ستاد کل نیروهای مسلح به پاکستان را بسیار مهم ارزیابی می کنند.

کد خبر 410874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha